Team Sekundär, skall det vara så?

xltt

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
Östersund / Åkersjön
Hej
Har en RMK 600 -06 som jag nyligen köpt, sekundären kan röra sig i sidled längs axeln ca 1-2 cm, det sitter en bricka innanför bulten som verkar ge lite oljud under färd, ett slags klingande ljud. är detta normalt.:confused:

Bulten är åtdragen, remmen är sliten så justeringen är på smalaste läget.

gäller denna där sekundären kan röra sig mot bulten och bricka nr 2 så att säga
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Att den rör sig i sidled innebär att den är flytade. Den kan förflytta sig längst axeln i sidled när motorn vrider sig vid gaspådrag så att linjeringen alltid är rätt. Men sen tycker jag att 1-2cm låter lite väl mycket, men jag kanske har fel, någon som kan rätta vad spelet bör vara? Sen vet jag iofs inte till 100%om du ska ha en flytande sekundär men det tror jag då!

På min Team sekundär är det samma sak, det är en bricka som är "lös" och klingar till lite ibland när man kör men jag vet inte om det ska vara så eller inte. Fast på min tror jag det är en av innerbrickorna som är lös dvs nr 7 på din bild . Kommer inte ihåg riktigt.

Edit: Om nu dom där brickorna bara fungerar som spacers eller schims så kan det ju vara om din rem är sliten och sekundären i smalaste läget så blir det ju mer spel för brickorna att röra på sig.
 

xltt

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
Östersund / Åkersjön
jag har köpt en ny rem nu och skall testa hur det blir med den monterad. Borde ju vara som du säger att spelet blir större med justeringen i smalaste läget.