tar in / läcker vatten?...

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Varit ute i helgen å kört, å skotern börja gå skit så jag oppnad huven och såg att det hade läckt bort lite vatten från behållaren:notrust:
Så jag skruvade ur stifften och såg att vänstra stifftet var pissblött..
Sen efter att jag skruvat i stifften igen skulle jag köra den till stugan och då började den gå på en cylinder igen:S Fasst när man tröck fullt så hoppade båda igång tillslut men så fort man släpper på gasen så börjar den gå på en burk..
Vad tror i felet är nånstans`? Ha börjat fundera på om det är topplockspackingen eftrsom den rykte ganska friskt?
Tacksam för svar;)
 

MSsks

Medlem
5 okt 2006
44
0
1
Övik
Har samma fel på min polaris edge, bytte först topppackningarna men läckte då också så igår tog jag bort cylindrarna och den vänstra cylinderfotspackningen va riktigt dålig, det va där det läckte..Så det kan mycket väl va samma fel på din Arctic.
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Har samma fel på min polaris edge, bytte först topppackningarna men läckte då också så igår tog jag bort cylindrarna och den vänstra cylinderfotspackningen va riktigt dålig, det va där det läckte..Så det kan mycket väl va samma fel på din Arctic.
Okej Okej men är jag ändå tar av toppen kan ja ju lika gärna dra av cyllen med å se :rolleyes:
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Nu var jag ute och slet lös cylindrarna, kolvar och cyllindrar såg fina ut. men det var svårt att se vart den tog in vatten någonstans men man såg ju helt klart att det var vänster cyllindern som hade läckt för fodret i den var mer ´`vattnig´´ èller vad man ska säga hehe :p
Men en sak som jag inte fattade, var kommer glykolen som man ser på snön underskotern ifrån?:yuck: är det typ att det pressas ut genom skarvarna från avgas röret eller nå ?:suspicious: