Tar 5-6l/mil ? sxr 700

mattiass82

Medlem
25 jan 2009
26
0
1
vad kan det vara för fel när den tar 5-6liter per mil?:bawling:
annars går skoter helt utmärkt :rock:
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Hur ser stiftena ut? har den pipor? de kan vara så att du har mattan hårt spännt och därför tar den mkt bensin. min sxr 700 tog ganska mkt bensin innan jag stoppade dit en annan matta.
 

snoppy

Aktiv medlem
17 feb 2007
68
0
6
Umeå
Den borde ligga på mellan 1.7-2.2 ifall den är i bra skick.
Även med pipor borde den ligga där ikring.
 

mattiass82

Medlem
25 jan 2009
26
0
1
Hur ser stiftena ut? har den pipor? de kan vara så att du har mattan hårt spännt och därför tar den mkt bensin. min sxr 700 tog ganska mkt bensin innan jag stoppade dit en annan matta.
stiftena ser bra ut. den har inga pipor. Mattan är riktigt spänd från förra ägaren men kan det verkligen vara det? det sitter nu en 307 / 38mm matta på den nu. men han sa att han köpt andra förgasar nålar kan det vara det? för jag har haft en likadan men då tog den ca 2liter.
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
det ska finnas en luftskruv till förgasarn vart finns den tänkte om det är den?!
Det finns bränsleskruvar under förgasarna, inte helt lätt att justera du måste bort med förgasarna så det är lite pill. Dessa skall vara utskruvade 1 1/2 std. Nålen skall sitta på 3e hacket std. Men sedan beror det på hur förgasarna är bestyckade men dessa inställningarna är efter std bestyckning.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nog kom jag upp på en 3½ liter med Vipern när jag var och lekte.

Fattar inte hur alla får sina skotrar att dra så jäkla lite.
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
stiftena ser bra ut. den har inga pipor. Mattan är riktigt spänd från förra ägaren men kan det verkligen vara det? det sitter nu en 307 / 38mm matta på den nu. men han sa att han köpt andra förgasar nålar kan det vara det? för jag har haft en likadan men då tog den ca 2liter.

Kan mycket väl vara nålarna som är felaktiga. Varför bytte han dom?
Och fick han rätt modell. Kolla upp med åtf vilken typ du ska ha.

Runt 2 liter är normalt för dessa maskiner. Det har då alla som jag känner till tagit ungefär.
 
Last edited:

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Samma här nästan. 2,1 absolut som lägst på led.
När jag köpte min xtc 700 sa killen jag handlade av att han körde den på ca 1,6 milen, så billigt har jag aldrig fått den att gå. Dock är dom ju kända för att vara ganska snälla på soppan, men det är ju inga underverk...
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
hej

jag körde min mm 97 som jag nu sålt på 1,63 en 8 mila tur, och då låg vi på 70-120 hela tiden, men det var på led och hårt före...
annars som mest i tung blötsnö på 2,5 ...vet inte hur ni får dom där att gå så dyrt..omöjligt...fast jag körde en x-trim i helgen...3 liter milen,,,en 550...va...!?!?! man måste någ ha lite motor som håller undan
 

Lenfold

Välkänd medlem
3 mar 2008
176
0
6
Felet är att du inte är gift med en dotter till en oljeshejk... :p
Då hade det inte varit nåra problem!

OT men jag kunde inte låta bli /L
 

mattiass82

Medlem
25 jan 2009
26
0
1
har fixat felet nu det var mattan som var för spänd samt att skruvarna till förgasarna var för mycket uppskruvna. :D
så nu tar den igen 2l/mil så nu har man råd igen med att köra :beer:
om