Tankmätare Super Touring 600 01a

Kawaingo

Välkänd medlem
3 nov 2004
235
0
16
Sandviken
Den har utgått å finns ej å beställa ifrån brp nå mer. Nån skoterdemontering lär väl inte sälja mätarn löst heller. Ebay? Eller hitta nån åf som har haft den på hyllan ett tag. Eller plugga å köra efter tripmätarn. Artnr 572015900
 

Attachments

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
229
42
28
Om du finner någon tankanslutning med vinkel som har samma dimension, så kan du ju sätta transparant slang emellan.
 

Kawaingo

Välkänd medlem
3 nov 2004
235
0
16
Sandviken
Har haft funderingar på nå 90gr nipplar med slang imellan. Men det får inte bygga för mycket, då har man sönder den direkt.. Jo tanklock med mätare skulle väl funka. Har ski-doo å lynx samma gänga?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Har haft funderingar på nå 90gr nipplar med slang imellan. Men det får inte bygga för mycket, då har man sönder den direkt.. Jo tanklock med mätare skulle väl funka. Har ski-doo å lynx samma gänga?
Skidoo, lynx och polaris har samma iallafall.
 

Kricke84

Prospect sledder
15 mar 2018
1
0
1
Bjästa
Lånar tråden lite.

Jag åkte precis på samma problem i dagarna. Dock är både plastdetaljen och gummit trasiga så jag skulle behöva ersätta båda två.
Har letat med ljus och lyckta efter dessa delar, men hittar ingenstans och inga åf kan hjälpa mig.

Om man skulle välja att plugga igen båda hålen, vad har ni att rekommendera då? Helst en direktlänk till någon plugg eller liknande som skulle pass :p

Hålen får jag till 13mm, tjockleken på tanken 4mm.