Ta lös Sekundär variatorn!

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
den är det kedje hus på å då när den är fast skruvad ska den kunna flyta på axlen lite fram å tillbaka men kan den inte det så har den rosta eller ärjat fast å man kan måsta ta till avdragare för att få den att lossna finns tillochmed fall där man måsta värma lös den
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
joe de är en axel med kil och när dom har fastnat så kan man måsta använda avdragare eller värma lös den.... de är inte bättre än så på vissa arctic ;) :p
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
jag tor att den har rostat fast, om man inte smörjer axeln så får man passningsrost.
Det kan sitta som fan, lättast är det om man tar ur hela axeln ur växelhuset och pressar lös den i en press. Det akn vara så att man får pressa flera ton och färma med gas om det vill sig illa.
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
jag tor att den har rostat fast, om man inte smörjer axeln så får man passningsrost.
Det kan sitta som fan, lättast är det om man tar ur hela axeln ur växelhuset och pressar lös den i en press. Det akn vara så att man får pressa flera ton och färma med gas om det vill sig illa.

så vet jag en som fick göra och den släppte inte förrän vid 23 tons tryck plus att den va värmd så de kan sitta som fan dom där