Ta bort QRS variatorn.

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Tjenare! Är det någon som vet om man kan riva bort Qrs variatorn + axeln som sitter nu och bara ersätta den med 504152872 från en Rs och eftermontera en TEAM sekundär? Är så less på att vara tvungen att ta bort hela axeln för att byta fjäder i sekundären.. Man ska bara behöva skurva lös EN skruv för att ta bort variatorn enligt mig :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Tror att RSens lager är en annan dimension så du måste nog byta variatortornet också. Alternativt köper du BRPs kompletta ombyggnadskit
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Borde väl bara gå att pressa bort lagret och sätta dit ett som passar? Tänkte när man har en team sekundär liggandes så är det ju lite onödigt att köpa en komplett sats där det följer med en team.. Eller?
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Någon som vet vad det sitter för lager på Rs'en? Hade varit fint att veta mått.. Är förresten längden på axeln lika som på Re'n?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
550n har löstagbar sekundär, leta reda på en en skrotad 550 och köp det du behöver från den. Eller kolla vad axeln som följer med QRS-ombyggnadskitet heter och köp den lös.

Det där med olika lagerdimensioner kan du ju försöka kolla upp, men jag har för mej att jag kom fram till det när jag höll på med funderationer kring flytande sekundär för ett par år sen. Slutade med att jag köpte ett komplett Team Tied kit.
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Annars har jag en helt ny Team Tied converterings sats liggandes hemma. 6 000:- och då medföljer det variatorbestyckning också.
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Jo jag får titta om jag hittar :) axeln från rsen kostar ju 2k och det är ju det enda jag behöver om den passar + ett lager för någon hundring.