ta bort oljetanken på srv -82 ?

smurfeen

Medlem
1 maj 2007
38
0
1
tjeena

Har läst lite om srv på forumet och hörde att oljepumpen kan börja svika när den har några år på nacken..

jag har letat på formumet om att ta bort oljetanken på srv:n, hittade något som jag tolkade som att man kunde men är inte säker.

Så jag undrar om någon kan svara på om det går att ta bort oljetanken på srv:n och hälla olja i bensintanken istället ?

tacksam för svaar :D
 

Jadda

Välkänd medlem
2 nov 2008
102
0
6
Någonstans i Jämtland!
Det går,ta bort burken och koppla ihop slangarna vid pumpen med varann. Det måste finnas kvar olja i slangarna/pumpen som kan cirkulera så att pumpen inte skär ihop,eftersom den fortfarande kommer att sitta kvar.
Finns säkert andra sätt ochså,men så blev det gjort på min gamla SS iaf efter en lagerskärning.
 

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Jag har tagit bort oljetanken på min yamaha srv-85 och det funkar helt perfekt. men om du tar bort oljetanken så ta bort oljepumpen också. det är ju bara onödig vikt.
 

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Jag har också tagit bort olje tanken. Ingen pump överhuvud taget, varför ska den sitta där och pumpa runt?
Det fungerar fint. Var bara noggrann med blandningen.

Perfekt eller för mycket. INTE FÖR LITE :rolleyes: Bra å rätta sig efter :cool:
 

edström

Välkänd medlem
30 mar 2008
162
0
16
älvsbyn
när du ska köra med blandat är att du inteska överdriva med olja för då kan den varm-nypa. pga av att bensinen kyler delvis också