Ta bort luftburk=problem ?

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
Hejsan ! jag är nu i renoveringstagen på min gamla ##### häck till exciter2:a igen. så mye skönare det är att mecka på sommarn nrä det är varmt o skönt, nu harjag en liten fundering nämligen den att jag skulle vilja bli av med den stor klumpiga ##### luftburken o enbart använda mig av "vanliga"
filter på förgaseriet,

Finns det några uppenbara problem med denna lösning, en sak jag tänkt på är eventuell dålig / varm luft som befinner sig under huven bidrar till en skoter som går sämre än med burk, ombestyckning med allt vad det innebär antar jag att man måste göra ?

Jag vill även rensa elsystemet på allt onödigt som jag kan tänka mig samt att ta bort hastighetsmätare och allt annat krafs uppe på styret.

skotern kommer gå på privata ägor ENBART och kommer inte framföras på allmän led utan kommer bara vara nått att leka med.
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Jun-03 kl 12:22 PM (CET)]Hejsan,
När jag monterade dubbla fögasare på min gammskoter så passade inte luft burken, och jag köpte dubbla konade filter. Det fungerar hur bra som helst, inga problem alls.
Ska köpa sådana filter till muskedundret också!

Och bestycka ska du göra iaf om renoverar, ska ju gå fetare när sakerna är nya.
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
aaah okej :) va bra. jag tänkte bara byta ringa o inte hela kolvarna o så. det lär ju räcka hoppas jag. ska försöka hålla kostnaderna till ett minimum. vill bara ha nått som är dugligt.
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
jag hade en exiter 570 tidigare med sk sport luftfilter sådana trattar, gasen fastnade nästan alltid när man körde i lös snö väldigt störande, den sög in lite snö genom filtret. luftburken och avgas pipan är ju anpassad efter varann, så låt burken sitta kvar. Den var även länsad på allt onödigt, men jag saknade varvräknaren.
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
aaah okej :)

ja som sagt jag kommer behöva skaffa en ny pipa iaf då den nuvarande är fullständigt pisskörd :)

ja varvräknaren ska jag nog försöka behålla på nått sätt... kanske bygga en liten hållare av nå slag o ha på styret.... lampor o annat krafs är ju ja... mindre användbart