Ta bort klister

GTi

Välkänd medlem
23 sept 2008
145
2
18
Luleå
Nån som har nå bra tips på att få bort dubbelhäftande tejp? Har prövat T-Röd och Aceton men utan resultat.

R

Robin

Beror på vart?
Wurth säljer ett speciellt "citronsyra medel" el liknande som är till för att ta bort just limrester och liknande utan att skada ytan under.
Är det tex på tunneln så rekomendera jag istället deras "Gummipuckar" som du monterar på skruvdragaren och matar över stället, mkt effektivt.
(Luktar dessutom gudomligt gott ;) )

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
varmluftpistol och gnugga med tummen, du får lite ont i tummen men det funkar. värm inte för mycket, bara sådet blir klibbigt och du kan ta på det.

GTi

Välkänd medlem
23 sept 2008
145
2
18
Luleå
Klistret eller limmet sitter på rutan...har kört med varmtluftspistol och tummen hehe men man gnuggar som ut det. Kanske måste fara till biltema och pröva köpa deras medel. Man har ju inget att förlora på det hehe

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
ajdå en ruta är inge kul för där få du lätt repor :( lycka till iaf! :)

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Det finns ett rengöringsmedel för hemmet som heter JIF. Ta lite sånt på en trasa och gnugga, torka bort = allt klister borta. Kanske blir repor på en vindruta iofs... men jag tog bort klister efter toningsfilmen på bilen med det hur lätt som helst.

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Ta en trasa som du doppat i bensin, sen gnuggar du HÅRT och LÄNGE! Funkar fint i de flesta fall, har själv provat:)

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Nån som har nå bra tips på att få bort dubbelhäftande tejp? Har prövat T-Röd och Aceton men utan resultat.

Det finns nog bara ett bra sätt, Limtvätt - finns oftast i färghandeln på 1l flaska.
Jag lovar, det är kanon och hyfsat skonsamt jämfört med aceton m.m.