ta bort den skiten som gör att man bli utloggad!!

eddie_meduxa

Välkänd medlem
22 feb 2007
206
0
16
Bollnäs
som sagt, ta bort den skiten som gör att man bli utloggad!!

loggar ja in på hemsidan kl 4 tex, halv 5 är ja utloggad helt plötsligt? varför i helvete har ni sån skit på sidan??
eller äre min datorjävel som kronglar??

loggar man in ska man vell förhelvete vara inloggad sålänge ja inte loggar ut!?

svar tack!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Aldrig haft det problemet.

På mobilen är jag alltid inloggad, på datorn alltid, och backupdatorn som bara används ggr/år är alltid inloggad.

Din dator kanske inte gillar kakor?
 

eddie_meduxa

Välkänd medlem
22 feb 2007
206
0
16
Bollnäs
föressten antonbc så va de inte de ja mena, kan bra mkt mer allmänt än dig ska du se, tänkte ba fråga om de va lika på den här sidan för nån annan. punkt. inge mer med det.
 

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Vilken webbläsare använder du?
Ifall Firefox så testa:
Verktyg -> Inställningar -> Sekretess -> Firefox kommer att:


Och / eller



Om det inte funkar, byt webbläsare och se om det blir samma sak.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
föressten antonbc så va de inte de ja mena, kan bra mkt mer allmänt än dig ska du se, tänkte ba fråga om de va lika på den här sidan för nån annan. punkt. inge mer med det.
Polare med antonbc eller bara "Mer allmänt" otrevlig och stor i käften på forum?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
som sagt, ta bort den skiten som gör att man bli utloggad!!

loggar ja in på hemsidan kl 4 tex, halv 5 är ja utloggad helt plötsligt? varför i helvete har ni sån skit på sidan??
eller äre min datorjävel som kronglar??

loggar man in ska man vell förhelvete vara inloggad sålänge ja inte loggar ut!?

svar tack!
Det fenomenet du nämner är ett utmärkt bevis på att alt fungerar som det ska.
När du loggar in så sparar hemsidan detta i en cookie i din dator genom webbläsaren. Nu vet hemsidan om att varje gång en dator med just denna cookie kommunicerar så ska den datorn vara inloggad på ett användarkonto. Hemsidan uppdaterar cookien varje gång du skickar något nytt vilket gör att du förblir inloggad så länge du är aktiv. Om du inte är aktiv med ett visst tidsintervall blir du automatiskt utloggad.

Om du ställer in din webbläsare att spara dina lösenord så kommer webbläsaren automatiskt att logga in åt dig. Du blir fortfarande utloggad, precis som alla andra, men nu rättar webbläsaren till det utan att du märker det.
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
föressten antonbc så va de inte de ja mena, kan bra mkt mer allmänt än dig ska du se, tänkte ba fråga om de va lika på den här sidan för nån annan. punkt. inge mer med det.
ber om ursäkt om du tog illa vid dig, inget illa menat
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Hoppas du kommer till rätta med problemet!
Och tack för att du satte ett leende på mina läppar en mörk kväll som denna! :)