Ta bort Bränslepumpen

Jonas Jonsson

Välkänd medlem
28 okt 2012
416
1
16
27
Bräcke
Okej, Jag får väl ta och slanga tanken, för jag har fullt nu :)
Jag ska ta bort den för att kolla om den är hel, såg någonstans på forumet att det kan läcka bensin genom vakuum slangen in till vevhuset.
 

Hloddovic

Aktiv medlem
1 okt 2012
84
0
6
Örnsköldsvik
ta en sån bromsslangsklämma, finns tex på biltema för under 20 lappen tror jag.. på bränsleslangen alltså. men det räcker om du sätter på en slang på pumpen där vakumslangen sitter och suger själv, det ska vara dyng-stopp! annars är den kass!
 

Jonas Jonsson

Välkänd medlem
28 okt 2012
416
1
16
27
Bräcke
När jag blåste (och höll för ett litet hål) så var det stopp. Men när jag sög så var det inte stopp och det lät i pumpen. Måste jag byta bränslepump då?
 

Jonas Jonsson

Välkänd medlem
28 okt 2012
416
1
16
27
Bräcke
Någon som vet hur jag kan testa pumpen utan att plocka lös den? tacksam för svar då jag inte kunnat kört skoter på flera veckor :(
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Du förklarar ju hemsk dåligt (höll för ett litet hål och blåste i en slang) säkrast är ju att ta bort och isär den. Kan ju max ta en kvart?
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Nej du ska inte behöva hålla för någon annan slang, ska vara tätt då vakuum pulserna enbart ska röra ett membran upp och ner. Går inte skotern som den ska då eller ?
 

Jonas Jonsson

Välkänd medlem
28 okt 2012
416
1
16
27
Bräcke
Har tagit lös pumpen och kollat på den, men jag vet inte riktigt vad jag ska kolla efter. :/
Däremot såg jag att oljepumparmen hakade upp sig, och när jag tänker efter så hade jag detta problem först när det var riktigt kallt för första gången. Så felet ligger nog där (hoppas jag). :)