Tänndalen/Funäsdalen

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Någon som varit i Tänndalen och betalat för att köra på lederna? Hur var det? Det är ju rätt nytt med totalförbud och prepparerade betalleder vad jag förstår. Det är alltså absolut förbjdet att befinna sig med skotern mer än 25 m från leden, har jag hört. Ska man "gräva ned sig" och gotta sig i eventuell sol med lite fika vill man ju inte sitta precis vid leden!:mad:

Man undrar ju också hur lederna är. Blir det inte lätt motorvägskänsla? Jag tänker på att körglädjen minskar ju då.:eek:
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
vette89 skrev:
Någon som varit i Tänndalen och betalat för att köra på lederna? Hur var det? Det är ju rätt nytt med totalförbud och prepparerade betalleder vad jag förstår. Det är alltså absolut förbjdet att befinna sig med skotern mer än 25 m från leden, har jag hört. Ska man "gräva ned sig" och gotta sig i eventuell sol med lite fika vill man ju inte sitta precis vid leden!:mad:

Man undrar ju också hur lederna är. Blir det inte lätt motorvägskänsla? Jag tänker på att körglädjen minskar ju då.:eek:
har varit uppe förut detta...varit där 2 gånger..lika nöjd varje gång..och inte F** kostar det skjortat ...ungefär 2 öl och en pizzabit för en helg....så pröjsa glatt smajla och gasa..en annan som bor i söder är bara glad för att ni tar emot oss reservdanskar :D
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Jonny_S_län skrev:
har varit uppe förut detta...varit där 2 gånger..lika nöjd varje gång..och inte F** kostar det skjortat ...ungefär 2 öl och en pizzabit för en helg....så pröjsa glatt smajla och gasa..en annan som bor i söder är bara glad för att ni tar emot oss reservdanskar :D
Kul att du är nöjd. Låter lovande för kommande vecka.

Jag har läst det som är skrivet sedan tidigare men tycker att det mest är en massa negativt. Och dessutom gammla trådar och inlägg. Har det blivt bättre med vården av lederna?
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
vette89 skrev:
Kul att du är nöjd. Låter lovande för kommande vecka.

Jag har läst det som är skrivet sedan tidigare men tycker att det mest är en massa negativt. Och dessutom gammla trådar och inlägg. Har det blivt bättre med vården av lederna?
Ifjol tyckte jag det var helt ok...Faktisk riktigt bra tidvis...nå var jag där rätt tidigt på sesongen och det blir kanske värre länger ut med mera trafik men absolut försvarbara priser i mitt tycke...Jonny
 

gur

Medlem
26 jan 2006
12
0
1
får nog hålla med ovanstående, var där i januari förra året och då var det helt ok, men bästa lederna fanns på andra sidan fjället i ljungdalen.

/gurra
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
gur skrev:
får nog hålla med ovanstående, var där i januari förra året och då var det helt ok, men bästa lederna fanns på andra sidan fjället i ljungdalen.
/gurra
Hittar inte så bra där. Var ligger Ljungdalen? På andra sidan fjället åt norr eller söder?
 

gur

Medlem
26 jan 2006
12
0
1
vi tog leden upp över helags från ramundberget, då kommer man ned i ljungdalen, där finns även mycket bra och billigt boende på värdshuset, men du skall nog förboka om ni tänkte sova kvar.

/gurra
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Hallå,kom precis hem därifrån & lederna är kalasbra trots sportlovsvecka & allt.
Lite dåligt med snö kring Ljusnedal & Funäs,men mot Tänndalen eller åt Ramundberget så är det ca en meter.
Det har ju varit lite gnäll här på leden om betallederna där,men som sagt när lederna är som nu så betalar man gärna.

Hmmm....tittar ut genom fönstret här i Sandviken & konstaterar att det nog snart är en meter här också :D
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jafan va de har snöa här omkring gävle / sandviken :D men så klart så ska man straffas.. dan innan all fin snö kom gick så klart skotern sönder

Larsson skrev:
Hallå,kom precis hem därifrån & lederna är kalasbra trots sportlovsvecka & allt.
Lite dåligt med snö kring Ljusnedal & Funäs,men mot Tänndalen eller åt Ramundberget så är det ca en meter.
Det har ju varit lite gnäll här på leden om betallederna där,men som sagt när lederna är som nu så betalar man gärna.

Hmmm....tittar ut genom fönstret här i Sandviken & konstaterar att det nog snart är en meter här också :D
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Nyss hemkommen efter 1 veckas fjällsemester i Funäs/Tänndalen. Imponerande med fem meter breda leder :) . Men de var inte alltid så välpistade som det ges sken av att vara. Jag körde 45 mil och det var bara ett fåtal gånger som jag såg att det var pistat :mad: . Mycket bra skyltat var det i alla fall. Jag tycker att det är ok att betala, men 480 kr/veckan är för mycket med det bristande underhåll jag upplevde. Ett enda friåkningsområde som såklart hade placerats långt bort som f-n. Bra med snö var det i alla fall, förutom i de lägre trakterna (Funäsdalen/Tännäs). Och det känns alltför negativt med så hårt reglerad åkning. Men vi får nog vänja oss, för med alla högkammsmattor som gasar runt får vi vara glada om det inte blir som i Norge. Missbruk slutar ofta med förbud :( .
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Quethec skrev:
Jafan va de har snöa här omkring gävle / sandviken :D men så klart så ska man straffas.. dan innan all fin snö kom gick så klart skotern sönder
Det brukara vara så.