Tänndalen-Åre t.o.r.

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Halloj!
Tänkte åka från Tänndalen till Åre fredag v14. Bo på hotell (bokat och klart) för att sedan åka tillbaka till Tänndalen sönd v14. Jag börjar nu bli lite orolig för snötillgången. Vad tror ni? Är det åkbart då?

E

Ej medlem/Inloggad

Ställ in

Bara att glömma om det inte kommer mer snö.

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Är det så....

jävligt?
Är det kris redan nu eller kommer det att bli?
Måste boka av två veckor innan och det är nästa helg.
Så jäkla typiskt när man sett fram mot det här så länge.

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Verkar som...

om det inte finns någon person alls här på forumet som varit varken i Tänndalen, Åre eller mitt emellan. Konstigt?

E

Ej medlem/Inloggad

hej jag bor i åre,!! i själva byn ligger det nästan ingenting, men bara du kommer upp på fjällen så är det körbart, men räkna inte med att isen och ner mot skogen är körbart om 2 veckor om det inte kommer mer snö.. sorry.

4stroke

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Uppsala Sverige
www.mickes.co.uk
Runt Åreskutan

Hej, vi var 4 st som åkte från Hede runt Åreskutean V10. Då fanns det snö på dom leder som vi åkte på, nu måste jag erkänna att vi var alldrig till Åre, för vad jag förstår så är det inte så lätt att ta sig in till själva Åre? Men vi åkte via Ottsjö till Åkersjö och hade sissta övernattningen i Åsarna. Där det var sämst med snö var nors ost om Åreskutan. Men som sagt detta var förra veckan och det har regnat i åre i helgen vad jag förstod när jag tittade på TV från Åre under helgen (Worldcup i skidor).

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Jag har inte gett upp än

Nu måste det ju ha snöat en hel del. Går det att åka nu? Tanken är ju att jag ska åka om en vecka. Någon som har åkt eller har info?