Tändstift till M 800 -12 snopro

Steffone

Aktiv medlem
15 nov 2013
70
0
6
Hej.

Jag fick problem idag med att skotern dog efter ett tag. Hade puttrat på efter en led i 15-20 min. Efter det fick jag inte i gång den. Väntade 30 min. Då startade den. Men efter 5 min så dog den.

Nån som vet vad felet kan vara?

Nån sa tändstiften. Vilka ska man ha till den skotern?

Vore tacksam för snabba svar. Drar till Jorm på onsdag :)
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Hade samma problem med min m800 förra året. Då var de bränslepumpen som var trasig. Även året innan, men då åkte jag etec 600 -09
 

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Tändstiften är BR9EYA.
Jag tror att det kan vara bränslepumpen som spökar, har sett en del som haft problem med att dom lägger av och måsta manuellt köra dom bakvägen osv. Har du hört nå konstig ljud från pumpen?
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Mätte upp trycket på pumpen men allt va som de skulle. Eftersom de va ju aldrig nå fel när den va på verkstaden. Så vi testa å byta pumpen och de har inte krånglat nå mer sen dess
 

Steffone

Aktiv medlem
15 nov 2013
70
0
6
Men om det är bränslepumpen så skulle den väl inte starta sen när den är kall?
Sen går skotern ett tag tills jag släpper gasen. Då dör den och sen får jag vänta i 5-10 min tills den statar igen.

Hjälp
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.644
802
113
Kramfors
Långsökt fel men kolla att inte avluftningen från tanken är stopp så det blir vacum. Testa köra med lite öppet tanklock.
 

Steffone

Aktiv medlem
15 nov 2013
70
0
6
Långsökt fel men kolla att inte avluftningen från tanken är stopp så det blir vacum. Testa köra med lite öppet tanklock.
Japp, det var det som var felet, Det hade kommit is i slangen. gjorde rent, sen blåste jag den ren. nu funkar skotern som den ska igen.

Tackar så mycket :)