Tändstift Phaser FX -07

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Var fasiken hittar jag tändstiften på denna jag har plockat bort halva framdelen på skotern snart men utan framgång :)
Fick med en omgång nya men lyckas inte hitta dom gamla ens.
Hoppas nån har en fin bild eller beskrivning som jag kan få ta del av.
På min mountain så öppnar jag bara huven så hittar jag allt, på denna så... finns det ingen huv förutom luftfilterluckan framtill :rolleyes:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Urklippt från ty4stroke.com

"I found it to be easiest by removing the seat, then the two bolts that hold the tank to the tunnel. Then remove the two bolts that hold the plastic to the tank. Then disconnect the fuel line and fuel pump wires( they're all on quick connects. Then remove the gas cap and rubber boot. While holding (the top piece of) plastic that covers the tank up pull the tank backwards. This way you don't have to mess around with removing the light pod, light adjusting screws."
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ok tack det var lite jobb, inget man gör ute i skogen :)
Relevant information är trevligt!
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Vet inte hur många som egentligen råkar ut för ofrivilligt tändstiftbyte men jag har då aldrig behöva byta tändstift ute i skogen, någonsin men någon av maskinerna jag har haft.

Eller jo, kanske en gång, en gammal GP440 som jag hade en gång i tiden.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Det var mera av nyfikenhet eftersom jag inte hittade dom när jag plockade isär och smorde mm.
På min Summit jag hade förut fick jag byta en del stift men inte på Vectorn mera än på service.