Tändplatta JLO Rockwell

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
39
Östersund
Ja blir inte klok på den här skotern. De går en blå kabel med röda markeringar på till höger cylinders tändspole (cylinder 2) och en hel blå till den väntra cylinderns tändspole (cylinder 1). När ja snurrar på motorn och har en testlampa kopplad till den blå kablen med röda markeringar på så slockar testlampan när brytaren öppnar. So far so good.

De är bara de att då är kolven i cylinder 2 längst ner!! Bytte till den andra kabeln och testlampan slocknar precis i samma ögonblick. När kolv 1 är uppe och kolv 2 är nere. Alltså påverkar samma brytare båda kablarna. Sen hittade jag två gröna kablar som går från tändplattan som är klippta. Vad är dom till? Ska dom gå till den andra brytaren? Går iaf från ena primärspolen men verkar inte vara kopplad till nått annat. På den nedre brytaren sitter de svarta kablar till kondensateron och den blåa med möda markeringar. På den övre brytaren sitter den helblå och svarta kablar. Hjälp mej hur ska de vara kopplat på tändplattan. Är ju ett enda virrvarr


Jag får gnista på höger stift men bara om jag har vänster tändspole monterad och inkopplad de måste ju vara nått galet. De sista ja märkte ikväll var att testlampan slocknade inte om jag inte öppnade båda brytarna. Är det kortslutning nånstans?
 
Last edited:

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
39
Östersund
Tog lös tändplattan och rev isär allt. Så här ser kabeldragning ut.


Kablarnar kommer ur tändplattan. En av dom svarta är skavd. Osäker på funktionen på dom svarta men de går en från varje brytare så de kanske är till tändningslåset för att stänga av skotern? Ska iaf lagas.


Ljusspolen. Den har gula kablar, inte mycke att säga om den.


Ena brytaren och kondensatorn


Den andra brytaren och kondensatorn


Tändspolarna. Den övre har två gröna kablar, dom som är klippte upp vid insuget, Den andra har svarta och båda dom går till varsin kondensator?? :? Känns fel för mej. Är det inte en spole per cylinder? eller är ja helt dum?


Tändspolarna igen.


Översiktsbild.