Tändning Polari IQ 600-07

krille1985

Medlem
9 nov 2009
18
0
1
Gävle
tja. införskaffade mig en IQ här i veckan och upptäcker att kontakten till tändningslåset hela tiden har hängt löst och inte haft kontakt alls med nyckeln eller lägen i tändningslåset. skotern startar likt förbannat utan nyckel nu men fungerar som den ska när man trycker dit kontakten. frågan är då om det är ngt som pajat eller om Polaris helt enkelt limmat dit kontakten på tåtarna och hoppas på att ingen rycker den? Bra om någon med likvärdig skoter kunde prova eller kanske om någon kanske vet? tacksam för svar / krille

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jag har en kompis som har en Polaris IQ 600RMK 07:a å han tappade bort nyckeln till den då sa lokala återförsäljaren bara till att rycka kontakten baki tändlåset så skulle den starta... och det gjorde den

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Fan kör dom med samma sak fortfarande Polaris?! Men ja egentligen är väl inte så förvånande... På edge är det så iaf, testat själv, bara plugga o köra, den kör förövrigt då på "Prem Only" läget på edge maskinerna så man får t.o.m rätt tändningskurva när man snor den :rolleyes:
Kan ska förtydliga att jag har alltså _inte_ testat på nån annans utan min egen ;)

Last edited:

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
ja är ju lika dåligt på arctic med, iaf dom från nåt år tillbaka..
ja brukar ta med mig en tändkabel om ja ska parkera på nåt ställe en längre stund.. hindrar iaf lite..

krille1985

Medlem
9 nov 2009
18
0
1
Gävle
ja det verkar inte bättre då :S . Jag tog en skvätt OK superlim på tåtarna och drog dit kontakten så eventuell tjuv får jobba lite :p hittade även gamla limrester som togs bort, förmodligen nåt polaris dragit dit.