tändning,lyse racing 440

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
har en lynx racing 440 som jag har haft en del problem med här på skoterleden som de flesta kanske redan har hört talas om:rock: nu går den iallafall som den ska, jag lindade om statorn så vart det bra. men nu är det så att jag har ett annat problem. skotern går som en guud på höga varv men på tomgång så låter det som om man har kopplat tändkablarna fel. alltså på bara en cylinder. har fått tips om att byta tändstift och har köpt nya men om inte det är felet vad kan det vara annars?

sen till själva huvudrubriken. mina H4 lampor tål verkligen ingenting! men instrument belysningen pallar en hel del, det började med att all belysning på instrumentet började att "flimmra" och blinka. sen vart det bra ett tag, sen efter ett tag så slocknade ena lampan fram, jag stängde av skotern och öppnade huven och kollade lite grann men kom inte fram till något. sen när jag startar skotern igen så har båda slocknat och baklyset lyser konstant men bromsljuset fungerar inte.
När man nu startar skotern så lyser instrument belysningen bra men så fort man rör gasen så dämpas ljuset ner, och nu menar jag inte bara lite,
utan det bara glöder om ljuset till varvräknaren.

kan det vara voltregulatorn? jag har vart in till återförsäljare men ingen verkar veta någonting. blir så frustrerad:mad: jag har beställt en pirat regulator från rinab och det står Röd kabel ska gå till batteri? jag har inget batteri. men 4 kablar är rätt och resten stämmer ganska bra in på den jag har och killen på rinab sa att den ersatte orginal, men eftersom det är en kabel för mycket så vet jag ju inte vart den ska? :confused:


nu blev det en del frågor men jag hoppas jag kan få svar på någon utav dom iallafall.


tack på förhand:beer:
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
1. Verkar som du har problem med Läckande vevhustätning eller reedventiler, kolla även de små anslutningarna på blocket som ska vara pluggade.

2. Din maskin har bara växelspänning och då används gul eller gul/grön eller gul/svart spelar ingen roll hur man kopplar dessa, den svarta kan du ju jämföra med hur den gamla var kopplad, röd används ej då den ska ladda batteriet med likström, men jämför med den gamla som sagt.

I bland kan ju regulatorn gå sönder på lite olika sätt men den verkar ju ha gett för mycket spänning därav trasig belysning, sedan kan det ju bli kortis i den eller i de trasiga lamporna om de sitter kvar, eller någon kontakt eller i kablaget då du haft för mycket spänning.