sy om dynklädseln

nil$on

Medlem
10 jan 2006
40
0
1
ö-vik
hejsan!

tänkte sy om min klädsel på dynan eller morsan får göra det! :D
tror ni det går att sy med en vanlig symaskin?
frågade en kille på ett sadelmakeri här i stan vad han skulle ha för att göra det å han sa att ja fick räkna med ungefär 1500kr!
å det känns ju lite dyrt, så det skulle vara bra om det gick att sy hemma!
så är det nån som hade bra betyg i syslöjd som vet om det går med en vanlig symaskin? :p för jag har ingenaning!

ha det! /Peter
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Bengan tar 1250:- för ett nytt dynöverdrag, ska du sy själv och använda riktig vinyl så kostar det 2-400:-/löpmeter och sen så orkar knappast en vanlig hemma symaskin sy igenom när det blir flera lager.

Fördelen om du har möjlighet att sy själv är ju att det finns en mängd fräcka vinyler att välja bland tex.

Jeans


Kolfiber
 

Forsberg

Välkänd medlem
1 jan 2000
100
0
16
viksjö sverige
för mkt. jobb!!

jag har just sytt om min dyna å de var de drygaste jag har gjort!!
först tesade jag på en gammal skomakar maskin vilket inte gick så bra:/.
då testa jag på en "vanlig" symaskin de gick inte heller.
så jag var ganska nära å släng skiten åt ******* :mad:

de slutade med att min käre mor lyckades sy ihop dynöverdraget med tunnare tråd på en vanlig maskin. hur hon gjorde är nog ingen som vet :eek:
har man riktiga grejjer så är det säkert inget problem. men om jag gör inte om de igen!
 

Ylex

Välkänd medlem
7 jan 2006
106
0
6
Pajala
Kostade 400 kr på ett ställe här i byn.
Skulle kostat 550 men han har "ungdomsrabatt" typ :p
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Som tur finns det en skomakare i Ske-å som e duktig som f-n och tar nästan ingenting betalt. Dynan kom in 20kg tung plus trasigt överdrag, ett par dagar senare kom den ut 5kg tung med nytt överdrag för 300 spänn! Han torkade upp den oxå, trevlig herre :D