Sxr700 motorproblem

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Har en Sxr 700 som jag inte får att gå ordentligt.
Började med att kablaget upp till huven låg på pipan och jag inte såg det förrän jag bytt tändspolar, tändhattar mm. Lagade kablaget och trodde allt var frid och fröjd men nu har jag ett annat problem.

Innan lagningen så gick den max 1-2 km innan den började misstända.
Nu kan jag köra 4-6 mil innan den börjar tappa varv och all ork.
Händer bara då jag håller full mutter över en sjö eller jämn gas en längre tid över en sjö eller låång raksträcka. Vad som händer är att den mööar och varven går inte över 5-6000 rpm. Undrar vad som kan vara fel då.

Har stannat skotern direkt då det händer och tagit upp stiften, alla är fina. Närmare att de gått lite snålt än att de gått fett.

/tack på förhand
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Blir det så om det är TORS verkligen ? Om jag släpper ner varvet till tomgång så går den att köra direkt igen men problemet kommer tidigare då.
Lite lur på varför problemet bara kommer efter jag kört några timmar.
Har tänkt det kan vara TORS men kändes lite underligt. Ska ta och kolla upp kablaget ordentligt.
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Om det är TORS, ska den inte varva över 3000rpm?
Innan den börjar att mööah och varva 5-6000rpm så känner jag att den tappar varv till 7800 vid fullgas repa och kan släppa gasen och den går jämt igen men när jag trycker fullt igen då så börjar den tappa ork.
 

Micke2

Välkänd medlem
25 sept 2011
132
4
18
Ludvika
En polares Polaris betedde sig liknande, och den fick för lite olja.
Ha kopplade bort självblandningen, ledde ner oljeslangen i en flaska och blandade i tanken.
Då gick den prima, och det blev för lite olja i flaskan.
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Ja jag har funderat på om det kan vara den Boost men är inte ofta den ger upp på den här motorn har jag för mig.