Sxr 600 -02 (hjälp)

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Hej är fullt uppi och köpa en SXR 600 -02... Men hur mkt väger saken? det jag har hört är att dom ska vara tunga och ja hittar inga vikter på den!
Är det nått almännt fel som brukar dyka upp på den? Är det värt och skaffa pipor till den?

Rasmus--- BR 250tf -88 That's my little heart<3
 

prox600

Välkänd medlem
6 feb 2005
104
0
6
vilhelmina
En 600 skulle ja inte lägga pengar till pipor på, svarar inte alls lika bra som 700:an på pipor...vad den väger vet jag inte, men den är otroligt lättkörd enligt mig...
 

indy500

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
44
Mora
tung?

Enligt min mening så känns aldrig en Yamaha tung...bara ett härlig skön trippel som sjunger!

Se helheten inte vikten...och en Yamaha har alltid den detaljkvalite som en skoterpedant vill ha!!
 
G

grymm

tung?

skulle tippa på mellan 265kg med alla vätskor, men de är ju YAMAHA = Kvalité inte uttaget på gränsen till maximalt ur motorn = håller längre !
 
E

Ej medlem/Inloggad

Tack tack!

Tack då vet ja... Nu blir det en sån till påsk!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Riktigt bra skoter!

JAg åkte en o2as 600 ifol å de är bland dom härligaste skotrarna jag har kört iaf. motorn går grymt fint på dom, men pipor är inget man bör lägga pengarna på. jag hadde ett par hauk pipor å dom gjorde inte mkt..man var tvungen att varva så grymmt för att dom skulle ge ngt.
men en hk matta å en styrhöjjare så blir det en riktigt bra skoter:)
 
E

Ej medlem/Inloggad

NU e den köpt..

Går över mina förväntningar... plockade kompisens SXviper mm och xc 700 i back tävling...:D enda e att den kunda vart rappare från start...::(