Sx 600 kolvbultar och kolvbultslager

VanAlden

Aktiv medlem
4 sept 2012
52
0
1
Hej, undrar var man kan få tag på dessa delar (helst i Sverige). Har googlat men hittar inte till min modell.

Årsmodell: 2010.


Tack på förhand.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Om du byter kolvar i den nu och inte redan har köpt nya ska du snacka med din handlare om att köpa kolvarna som ligger i Suzukikartong! Det är samma kolvar men det står Suzuki på kartongen ist för Arctic och du sparar tusenlappar på det! Har köpt mina från Oktan så snacka med dom om det är några problem.
 

VanAlden

Aktiv medlem
4 sept 2012
52
0
1
Fick med 2st kolvar i Suzukikartong när jag köpte skotern så det borde vara rätt. Det låg dock bara kolv, kolvring och knaster i? Läste någonstans att det är lika bra att byta kolvbultslager och kolvbult i samma veva.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Samma saker har legat i mina kartonger så det stämmer nog, ja jag har alltid bytt lager och bultar i samma veva bara för att veta det är helfräscht när man endå gör jobbet. :)
 

VanAlden

Aktiv medlem
4 sept 2012
52
0
1
Kommer du ihåg hur mycket du gav för lager och bult? Har mailat två återförsäljare och båda tar ca 700kr per lager och 550kr per bult. Blir ju 2500kr sammanlagt. Kolvarna kostar ju mindre :p
 
Last edited:

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Minns tyvärr inte priset och har kollat efter kvittot men det verkar inte finnas kvar. Lät väldigt dyrt men å andra sidan har Arctic aldrig överraskat mig positivt med sina priser..