SWITCHBACK

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Hej!!

Är det någon som har köpt en SWITCHBACK 700??

Jag har funderat på att köpa en.... kan ni säga för och nackdelar och om ni tycker det är en bra skoter...

Tack på förhand...

MVH//Peter
 

lohff

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Falun
har en kompis med en 800 helnöjd funkar ok på led och lika ok i lös snö enda på led att den kan kännas lite lång men man vänjer sig nog ganska snabbt
 

switchback800

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Har en sw 700 trots mitt "nick".Har kört en 150 mil hitills,både på leder och lite utanför.Bra fjädring rapp motor och perc back.Välbalanserad.Ingen risk att man sätter den i svensk lössnö (om man inte är extrem lagd och då hör det till),drar runt 1,9 liter milen blandad körning.Upplever inte den som "för" lång,men lite inväning krävs annars kan det gå lite rakt på i början.När polarna har ont i njurarna då har en annan legat och flutit ovanpå alla "whopissar" tack vare längre matta och suverän fjädring.Så här långt inget som knasat trots halvtaskigt åtdragna slangklämmor till kylning(framtill nere vid motor),några som råkat ut för haverier pga detta.Lycka till!
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
Vad är stora skilladen mellan sks:en och switchbacken? och är 600 för slö för typen?
 

switchback800

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
[Uppdaterat: Senast editerat den 13-Mar-04 kl 09:37 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 13-Mar-04 kl 09:33 AM (CET)]om vi talar om fjolårets sks så är det:700-800 har fått WTS,DET system (motorskydd), elback ,TEAM Roller variator,tror även skidorna skiljer sig,04 har dubbla styrstål(sidehiller 2).02 bygger på annat chassie.En 600 räcker nog mer än väl till....men mycke vill ha mer..
 

switchback800

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
nix det är inte samma motor i sw800 som i prox.däremot samma motor i SW och RMK n.Vad jag vet skiljer det sig på två punkter mot prox en :
Annan topp
samt lättare tryck på fjädrar i ves ventilerna.(ves ventilerna öppnar snabbare).
Switchbacken är i princip samma som 144"RMK n.Lägre kamhöjd samt annan Dämpar uppsättning.(ryde fx mot nitrex i RMKn)

 

Lidde

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Köp en RMK istället, klart bättre i lössnö och det är ju där man har som roligast :D
 

Ski_dooer

Välkänd medlem
1 jan 2000
114
0
6
Tjena
Min farsa köpte en Sks 700 ifjol (alltså en 03a) som går något så grymt bra . Hur härlig som helst både på och utanför leden . Switchback är ju i stort sett identisk förutom elbacken så jag rekomenderar den starkt . Men prova även på Ski-doo renegade den är nog inte heller så dum .