switchback drevning

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
tjena!

nu hade jag tänkt dreva ner skotern 2 kugg.
har nu sökt i flera dagar på internet efter drev som ska passa min skoter utan att hitta ett ända då jag antar att åf lär vara jävligt dyr.
Så om någon vet om vilka drev det ska vara så länka gärna.
hade tänkt dreva från 22/39 till 20/39.
Jag har sökt å det står olika överallt men behöver man byta kedja elr går det att lämna kedjan till en verkstad så kortar dom den?
skotern var en switchback 600cfi 07:a.

jävligt tacksam för svar ;)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Smådrevena är inte farligt dyra, och finns absolut överallt, hittar du inte så har du inte letat.....

Börjar skotern ha gått en hel drös 100tals mil så är risken nog att det är dags att byta kedja, Men köp drevet först, riv isär och kolla längd och skick på kedjan och antingen montera ihop eller köp kedja.
 

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
skotern har gått snart 400 mil, hur många mil håller en kedja?

Edit: kom på att det är ju som att fråga hur långt är ett snöre. ;)

Men orsaken till varför jag inte hittar något är för jag inte har en aning vad det är för storlek på drevet.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Bredden är 13w. Dom stora dreven är dyra orginal, men dom små är inte så överjävligt dyra. Annars så har säkert både Rinab, skoterdelen, stenmarks, duells, garage24 drev
Kedjan kan nog hålla ett tag till om det turas. Ta loss den och inspektera den noga, titta efter spruckna och/eller avbrutna plattor
 

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
vetu vilken axel det är? kollade på en sprängskiss och där står det (Sprocket, 22T, 3/4W) om det övre drevet, är 3/4W storleken på axeln som den ska sitta på?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
vetu vilken axel det är? kollade på en sprängskiss och där står det (Sprocket, 22T, 3/4W) om det övre drevet, är 3/4W storleken på axeln som den ska sitta på?
3/4W är bredden på drevet.
Det är alltså HYVO kedja och drev du ska leta efter.
 
Last edited: