Switchback 700 dragon

Crossover

Välkänd medlem
22 mar 2006
150
0
6
Är det någon fler som har en switchback 700 dragon här på forumet.
Vad tycker ni om den, är ni nöjda med den.

Har ni gjort något med den? t.ex. pipa, variator kit eller något annat. Själv har jag satt dit en rip saw med 38mm kammar. Det "bettar" mycket bättre.

Är det någon som vet om det är något speciellt servicemeddelande på dom?
Läste om SOY 2008 att deras maskin hade fel vikter i variatorn. Jag misstänker att mitt exemplar också har det.

Jag tycker inte heller att det rätta klippet finns där riktigt. Tycker att den skulle kunna växla på lite "hårdare".

Mera snö till folket!

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
dålig matta orginal som sagt
om du byter till högre kammar måste du dreva ner i kedjehuset och bestycka om variatorerna för att det ska blir bra

borde väl gå hyfsat i snö iaf

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
Har en som är om viktad nerdrevad och 51mm matta, går riktigt bra! Är sjukt nöjd med den! Förutom dämparna fram? Nån som har tips?

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
lyfter denna tråd.

har hört om folk som cylindrarna farit på efter 300+ mil, ågot som hade med oljekanalerna att göra. någon som har erfarenhet av detta?

Börjar vara sugen på en ligger i rätt priskurs känns det som.

tack på förhand/ Richard

Daniel_m

Medlem
19 dec 2006
38
0
6
Härnösand
Jag har en iq dragon 700 2008, jag har haft den i snart 3 år och är mycket nöjd med den förutom framdämparna som är så där... Appropå att du tycker den är lite slö så är det viktigt att bara tanka 98 oktan med den senaste bränslemappen och ihopkopplade oktankablar, min går inte bra på 95 oktan då fattas liksom det där sista klippet i motorn. Jag tror det beror på att detonationssenorn ställer tillbaka tändningen. Något motorfel har jag inte hört talas om, dom verkar snarare skottsäkra, tycker att det är synd att Polaris har slutat med 700orna då dom har funkat mycket bra...

M.v.h Daniel

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Okej ja har bara hört som sagt något problem med oljekanalerna men låter bra om det inte skulle vara så=O)

Så man måste köra med 98 med senaste mappen?

kollat på en SW Dragon -08 och har förstått att framdämparna inte riktigt är kanon men det går väll alltid byta.

Tack för snabba svar Daniel

D

Draken

Dom går inte bra i snön,jag hade 44 matta på min men den gick ändå inte så värst bra i snön!

Sen har jag sett ett par stycken på annons som haft nya kolvar och nån haft nyrenoverad motor(vad nu det innebar på just den vet jag ej),så något knas verkar dom haft med just -08 700.