Switchback 600 06 sommarförvaring

baik

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Hej.
Köpt en Switchback som ska sommarförvaras nu

Har pallat upp den bak men ska den pallas upp fram också för att avlasta främre dämparna?

Ska det in någon speciell konserveringsolja i cylindrarna eller går det bra med vanlig?

Ska gå att tappa av förgasarna via avtappningsslangar.
Hittar inte hur jag ska komma åt dem. Är det något som måste demonteras för att komma åt dem?

Mvh Fredrik

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
jag brukar palla upp med en bänk på lyftbågen bak bara just så mattan hamnar ovanför backen, sedan en pall under bulken så skidorna just tar i backen så inte dämparna står under belastning.

det här med att hälla i olja etc behövs inte gör istället så att du startar upp maskinen ungefär 1gång varannan vecka och låt den gå varm då smörjs hela sysstemet igenom och man slipper ta isär förgasare och rengöra dem innan vintern :)

baik

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Skulle kunna vara ett alternativ. Får försöka få in någon pallbock under buken. Kanske inte det enklaste

B

Biosteel

behövs ingen sommarförvaring skotern används året om ;)(=

R

Robin

Nu vet jag inte om du ställt bort skotern redan men:
Avlasta fjädring, dvs palla upp både fram och bak.
Släpp på mattspänning.
OM du nu inte vill eller inte har tillgång till att starta å varmköra skotern frekvent så fyll på med olja och kylarvätska till dess utmärkta på behållarnas max sträck. Och Fyll tanken till toppen med bensin, detta för att slippa kondens.. Alternativt töm tanken helt och hållet.
Koppla ur batteri om du har.
Fetta in boggi osv.