Switchback 144" / 365 cm , Alternativa mattor... ?

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
:) Hej !

Jag har för mig att Polaris erbjöd en tbh. matta med 38 mm kammar istället för originalets 32 mm kammar...

Är det någon som kan bekräfta detta eller vet något om detta ?

Artikelnummer ?

Bilder ?




.
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Sv: Switchback 144" ( 2007 ) Mattor... ?

Om man beställde sin CFI 600 Switchback till försäsongspris kunde man välja 38:a matta, den optionen fanns tyvärr bara på CFI'n. Jag har en FST Switchback (07) med en eftermonterad Camoplast 38:a matta som heter "Crossover" vet inte om det är lika som original 38:an.:confused: Crossovermattan är helt suverän den har grymt fint bett.:D
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Switchback 144" , Mattor... ?

Om man beställde sin CFI 600 Switchback till försäsongspris kunde man välja 38:a matta, den optionen fanns tyvärr bara på CFI'n.

Jag har en FST Switchback (07) med en eftermonterad Camoplast 38:a matta som heter "Crossover" vet inte om det är lika som original 38:an. Crossovermattan är helt suverän den har grymt fint bett.

Hur är den att köra med jämfört med orginalets 32 mm matta ?

Den här eftermonterade Camoplast Crossover mattan som du har är väl denna...
Eller ? :confused:





Hmmm...
JAG tycker dock att mönstret verkar lite för glest....



----------------------------

Någon som har en POLARIS Original 38 mm matta på sin Switchback ? :confused:



.
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Sv: Switchback 144" ( 2007 ) Mattor... ?

Min ser ut såhär och satt på när jag köpte skotern beg. Det har suttit på sen första dagen skotern lämnade handlaren. Har ej kört med den, men talat med en kille som har en lika dan och han tyckte det var stor skillnad mot 32:an

 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Sv: Switchback 144" ( 2007 ) Mattor... ?

Japp, det är den mattan på bild, det finns inte så många alternativ till 144", det är hopp från 38 mm till 51 mm. Det är STOR skillnad med Crossovermattan i jämförelse med original och jag är kanonnöjd, när du axxar ut ur kurvan så spinner originalmattan ganska rejält medans crossovermattan hittar fäste direkt.:) Det är också stor skillnad i lössnön där du faktiskt kan gasa dig ur besvärliga partier utan att du spinner fast (vilket är lätt hänt med originalmattan).
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Min ser ut såhär och satt på när jag köpte skotern beg.
Det har suttit på sen första dagen skotern lämnade handlaren.
Har ej kört med den, men talat med en kille som har en lika dan och han tyckte det var stor skillnad mot 32:an

Ser ut att vara Camoplast's egen CrossOver matta, dvs samma som på bilderna ovan !

Japp, det är den mattan på bild.
Det är STOR skillnad med Crossovermattan i jämförelse med original och jag är kanonnöjd, när du axxar ut ur kurvan så spinner originalmattan ganska rejält medans crossovermattan hittar fäste direkt.:)
Det är också stor skillnad i lössnön där du faktiskt kan gasa dig ur besvärliga partier utan att du spinner fast
(vilket är lätt hänt med originalmattan).
Jag har lite svårt att tänka mig att Polaris använder ett Camoplast standard mönster istället för ett eget mönster på sina egna mattor så att säga !

Någon här på Forumet som möjligtvis har en Polaris original 38 mm matta och kan kolla mönstret ? :confused:



.
 

14824

Medlem
13 okt 2006
34
0
1
Sundsvall
Sv: Switchback 144" , Mattor... ?

Har åxå en sån 38a på den är grymt fin stor skilnad mot orginal 32an.
 

jajje

Medlem
19 dec 2005
20
0
1
Här är alternativet
38x365x44
Cross-country mönster,öppna kuggluckor 1/1 clippsad nonslip eller internaldrift

Finns på Stenmarks Maskin AB
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Sv: Switchback 144" , Mattor... ?

Har åxå en sån 38a på den är grymt fin stor skilnad mot orginal 32an.
Åker iofs Yamaha MM700, men jag har bytt ut orginalmattan 141x2" kammar mot 144" Crossovermattan för bättre allsidighet och jag kan bara instämma i att den greppar riktigt grymt på led och driver på förvånansvärt bra i puder. Visst är den sämre än gamla orginalmattan i puder, men den är grymt mycket bättre på hård led eftersom det är ganska styva kammar på den. Dessutom blev jag av med det jag ville att det eldades slides när man åkte på stenhårt underlag. Avsevärt bättre nu.

//R
 

hönö75

Medlem
5 mar 2007
8
0
1
Matta Crossover camoplast

Hej jag undrar om det är någon som kör eller provat camoplast crossover 38 kam 365 lång hur den verkade på led o lössnö.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Sv: Matta Crossover camoplast

Hej jag undrar om det är någon som kör eller provat camoplast crossover 38 kam 365 lång hur den verkade på led o lössnö.

Jag har monterat en på min MM700 istället för 2" orginalmattan. Funkar grymt bra på led och biter i ruggigt bra eftersom den är lite hårdare i kammarna. Skottar även på förvånansvärt bra i lössnö, men är såklart inte lika bra som orginalmattan. Klart värd att köpa iallafall.

Mvh R
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Hade en switchback 600 HO -06 med 32mm, bytte till en switchback 600 CFI -07 med 38mm matta som standard, kan bara säga en sak, grym skillnad!!
 

14824

Medlem
13 okt 2006
34
0
1
Sundsvall
Har sålt min switchback men kan säga att jag bytte matta på den til en 38 crossover och blev mycket imponerad klart över förväntan en kanonmatta nu ska jag prova 61 mm Drake kul att se!