Svagt intresse till Skoterklubb. Vad gör vi för fel?

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Är det nån mer än jag som inte kan komma in på sävastklubbens hemsida?
Får upp att jag har en invalid ip.

Jag skulle gärna gå med i en skoterklubb, bor i södra svartbyn (nedanför gruvberget)

Har för mig att den funnits en Bodens skoterförening som hade hand om området där jag bor. Men nu hittar jag ingen info.

Annars hänger jag gärna på sävastgänget.
Du är välkommen

Funkar inte denna? Inga problem för mig
http://savastskoterklubb.ath.cx/
 

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Nix har provat både i internet explorer och firefox men jag får upp
You are using an Invalid IP to access this site!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Enligt ett av mina tidigare inlägg i denna tråd så ringde jag och "sökte" medlemskap i 3 klubbar för ca 3-4 veckor sedan. Väntar fortfarande på inbetalningskorten... Snacka om sugna klubbar. :mad:

Edit: Bara för att jag skrev ovanstående igår, så kom inbetalningskorten idag från 2 av klubbarna... Så kan det gå...
 
Last edited:

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Fadern min skickade efter inbetalningskort till våran skoterklubb (Östersunds Snöskoterklubb) förra veckan tror jag, borde dimpa ner ett i brevlådan snart så dom får in lite extra pengar :hello:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Är det nån mer än jag som inte kan komma in på sävastklubbens hemsida?
Får upp att jag har en invalid ip.

Jag skulle gärna gå med i en skoterklubb, bor i södra svartbyn (nedanför gruvberget)

Har för mig att den funnits en Bodens skoterförening som hade hand om området där jag bor. Men nu hittar jag ingen info.

Annars hänger jag gärna på sävastgänget.
Fasen vad skoj.

V Ä L K O M M E N till Sävst skoterklubb!!

Klart du ska bli medlem.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Var betalar jag? kontonummer?

Mvh

Martin på dialect
För att bli medlem kan man kontakta Pierre Ek ringa 0921-73521.

Använda er av plusgiro: 637 96 33-8
Ange Namn, Adress, Postnr, Personnr och telefonnr.

Har ni e-post så ange även den för kommande e-postutskick.
Kostnad 150kr, då ingår alla i samma familj.


MVH L-O på Rekord J & F :ciao:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
jag skulle gärna gått med i den lokala skoterklubben, jag har erbjudit klubbavgift och hjälp med att sladda leder och annat som behövs men inget intresse alls att ta in nya medlemmar visas så jag skiter i det.
Det är ett par stycken häromkring som sladdar lederna bara för kul, inte för att hjälpa klubben. har själv dragit sladden för att någon led har varit halvkass.
Dagens otåliga ungdom :ciao:

Tyvärr är en del föreningar föråldrade.:p Man ska ha folk med i styrelsen som har kunskap och erfarenhet som ser till att allt fungerar. Uppdrag att hantera medlemmar och sånt som tar tid skall man sätta ynglingarna på som inte har familj och andra krävande uppdrag.

På så sätt för man vidare kunskap om hur klubbar mm skall drivas.
Sen brukar engagemanget vara högre ju yngre man är...
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Hur är det med medlems e-post? Är det någon klubb som använder sig av detta? Tor det skulle vara rätt så effektivt att man få ange sin e-post på hemsidan!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hur är det med medlems e-post? Är det någon klubb som använder sig av detta? Tor det skulle vara rätt så effektivt att man få ange sin e-post på hemsidan!
Javisst, en maillista över skoteråkarna i närområdet vore ju toppen.
 

Anders Å

Medlem
8 jan 2009
34
0
1
Luleå
Vi kommer aldrig att lyckas locka till oss stora skaror av medlemmar hur än vi gör så länge det inte finns något krav på att man måste vara medlem för att få köra skoter på klubbens leder. (snålheten vinner över visheten i de flesta fall)

Hur ska klubbarna få pengar.....

Så länge våra styrande ser att skötseln av skoterlederna funkar hyggligt så kommer dom att utnyttja skoterklubbarna, för dom vet att om kommunerna själva måste ta över skötseln så kommer det att kosta mycket, mycket mera. (här har vi påtryckningsmedlet)

Det rätta vägen enligt min mening för att skoterklubbarna ska få pengar till
skötseln och underhållet av lederna är att få till stånd en allmän ledavgift
som går till klubbarna.

Hur når vi dit....

Jo genom att vi sätter press på våra kommunpolitiker genom att vi frånsäger oss ansvaret för skötseln och underhållet av våra skoterleder. Det är föst då som dom måste ta tag i det på allvar. (tänk tanken om alla klubbar i hela Sverige avsäger sig ansvaret...)

Det hjälper inte att vi fortsätter förhandla mot kommunerna och
staten som bla. SNOFED försökt i mint 5-års tid och hela tiden hamnar det tillbaks på ruta ett. (kattens lek med råttan)


Hälsningar
Anders Åström aktiv medlem i 2 skoterföreningar och som kör ca 300 mil skoter varje år mestadels efter leder från Åre i söder till Treriksröset i Norr
 

Kylig

Ny medlem
7 jan 2009
4
0
1
Hej, jag kör inte skoter än men är väldigt intresserad. Ska flytta norrut i framtiden och kommer då införskaffa en och gå med i klubb.

Jag tror det e viktigt att flytta fokus från avgiften och pengar till att underhålla leder (även om det är viktigt) till roliga saker som kan motivera folk att gå med i klubben, tex. jag är med i klätterklubb och dem tar 300 spänn/år av det får man medlemsskap i svenska klätterförbundet och deras olycksfallsförsäkring och några nummer av en klättertidning om året. Vi gör små utflykter där vi samlas vid ett ställe så åker man iväg och klättrar och tar med nytt folk osv osv. (Det kostar +1200spänn att få kort så man får klättra på klubbens väggar.)

Kanske skulle det gå att göra nåt liknande att tex ge med nån skotertidning och ha fler sånna små evenemang och skylta med, jag tror även man kan höja avgiften för helt allvarligt tror jag inte det är pengarna det handlar om, 500 spänn om året även för en ensamstående mamma är inte mycket pengar.

Kort och gott, skryt med hur aktiv klubben är hur mkt skoj ni har och fixa en del saker som ingår i medlemsskapet även om det inte är värt massa pengar med en prenumeration eller liknande saker så är det roligt så kommer medlemarna automatiskt och därmed kommer mer pengar in och säkerligen folk som inte har nåt emot att köra släde. Kanske tom arrangera "nybörjarträffar" där ledarna kan passa på dra släde osv :)

Va bara lite ideer, hoppas det finns fina leder tills jag kommer upp får då blire åka av :ciao:
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
ingen dum ide´med pren av tidning.

förut var jg med i en offroadklubb och vi fick då rabatt på prenumeration av tidningen 4 wheel drive som var värt mer än medlemsavgiften kostade och detta finansierades genom samköp och tidningen gick plus ändå eftersom nya prenumeranter tillkom.

nåt för snowmobile kanske?
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vi kommer aldrig att lyckas locka till oss stora skaror av medlemmar hur än vi gör så länge det inte finns något krav på att man måste vara medlem för att få köra skoter på klubbens leder. (snålheten vinner över visheten i de flesta fall)

Hur ska klubbarna få pengar.....

Så länge våra styrande ser att skötseln av skoterlederna funkar hyggligt så kommer dom att utnyttja skoterklubbarna, för dom vet att om kommunerna själva måste ta över skötseln så kommer det att kosta mycket, mycket mera. (här har vi påtryckningsmedlet)

Det rätta vägen enligt min mening för att skoterklubbarna ska få pengar till
skötseln och underhållet av lederna är att få till stånd en allmän ledavgift
som går till klubbarna.

Hur når vi dit....

Jo genom att vi sätter press på våra kommunpolitiker genom att vi frånsäger oss ansvaret för skötseln och underhållet av våra skoterleder. Det är föst då som dom måste ta tag i det på allvar. (tänk tanken om alla klubbar i hela Sverige avsäger sig ansvaret...)

Det hjälper inte att vi fortsätter förhandla mot kommunerna och
staten som bla. SNOFED försökt i mint 5-års tid och hela tiden hamnar det tillbaks på ruta ett. (kattens lek med råttan)


Hälsningar
Anders Åström aktiv medlem i 2 skoterföreningar och som kör ca 300 mil skoter varje år mestadels efter leder från Åre i söder till Treriksröset i Norr
Har oxå varit inne på den tanken men ser även en viss risk att via ett obligatoriskt pengauttag fördela dessa pengar till resp. skoterklubb

Finns det någon klubb/förening kvar efter en sådan lösning? Åtskilliga ser det säkert på det sättet att då finns ingen anl. till ett medlemsskap då klubben får sina pengar via tex. kommunen men det måste finnas knegare oxå, det räcker inte enbart med kosing fast det underlättar förståss:)

Visst kan man i detta läge locka med gratis medlemsskap men risken finns att det blir enbart styrelsemedlemmar som får ta hela arbetsbördan (ungefär nästan som i dagsläget:bawling:)