Svårstartad!!!

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Det är så att jag har en Fuji 340 motor från nån indymodell som är extremt svårstartad och så här är det.

Jag måste dra en 50 ggr när den är kall för att den ens ska börja puttra lite och då använder jag choken. och sen när den puttrar så gör den så efter varje drag.

Men sen när jag väl fått igång den så går den hur fint som helst tills jag stänger av den i ca 10 min och ska dra igen så är det samma visa igen.

Har bytt packboxar i den eftersom ena boxen var dålig och sen dess har jag haft det problemet.
Bränslepump är också bytt samt filter och slangar,tändstift.

Nån ide på vad det kan vara?
 
R

Robin

kolla cylinderfotspackningen med startgas när du fått igång skotern!

mvh/Robin
 

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Som sagt så är bränslepumpen splitter ny så den är det inge fel på.
och den reagerar på choken när jag har igång skotern.
Förgasarna har jag tagit upp och rengjort ett x antal ggr men ingen skillnad.
Men sprutat startgas mot fotpackningen har jag inte gjort..så ska testa det.

Men det konstiga är ju att den går ju fint men sen jag slår av den och väntar en 10 min så är den ju svår att få igång igen..och den flödar inte heller..det är som om bensinen skulle rinna ur förgasarna..men ändå inte.
 

polaris 400

Aktiv medlem
25 dec 2006
94
0
6
Lövånger
öppnar chocken fullt på andra läget? när man använder choken ska man inte gasa, om man gasar blir det inget undertryck som suger in bränsle.
 

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
okej men choken verkar då fungera som den ska..men varför skulle dt ha med choken att göra när den inte suger bensin?
 

polaris 400

Aktiv medlem
25 dec 2006
94
0
6
Lövånger
rör man gasen när man använder choken blir det inget vakum som suger in något extra bränsle. då har choken ingen uppgift om man rör gasen.
 
R

Robin

kolla tändhattarna så dom inte glappar, annars är det nog spolen som är lite slut.

mvh/robin