Svårstartad polaris xlt sp. Hjälp!

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Hej,
Har en polaris xlt sp -94 som jag alltid har problem att få igång när den är kall. Den surar ner sig direkt. De brukar funka ganska okej om man inte använder choken och om den inte starta så får man använda halv choke. Men om den väl ha surat ner sig så är den omöjlig att få igång. Finns det några knep? :hmmmm2:
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
XLT'n jag ägde var likadan.
Iofs startade jag den alltid med halvchoke, men surade man ner den så hade man ett helvete sen... :)

Tror det är många fler med mig och dig som upplevt dessa problem faktiskt.


:beer:
 

Magnus_87

Medlem
30 jan 2009
8
0
1
Sundsvall
Vad beror de på om bara förgasaren i mitten flödar över? Är de nå skit i förgasaren så man måste upp och ta lös nålventilen?
 

fille

Välkänd medlem
28 sept 2006
128
0
6
Töre
min xlt är likadan... men läste nånstans om att en som också hade samma problem och efter att han bytt kolvar så blev det bättre.
 

Magnus_87

Medlem
30 jan 2009
8
0
1
Sundsvall
Okej, men motorn på min är nyrenoverad. men jag har hittat felet. Troligtvis så var det bara nålventilen som hängt sig. Ska pröva ikväll om de blev bra.
 

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Våran XLT är likadan, du kan dra lite lungt och försiktigt först, sen när den känns å gå lätt så kan du choka, och surar den ner sig så äre "bara" att hålla fullgas när du drar igång den.
 

mathiase

Välkänd medlem
11 jan 2009
202
0
16
Örnsköldsvik
Verkar som att alla XLT har problem med choken! Man måste lära sig hur den fungerar. På min har man full choke då startar den alltid till, hinner man då slå av choken går den direkt. Annars stänger man choken och håller full gas då startar den på två drag! Knepigt men sant..