Svårstartad med snöre, lätt med elstart

mikefars

Ny medlem
23 nov 2009
2
0
1
hejsan alla ni kunniga !

Som topic säger så har jag en skoter som poppar igång hur lätt som helst när man använder elstart.
Men när jag försöker dra igång den så är det riktigt svårt, till och med när skotern är varm.
Jag hör att motorn gör något varv när jag drar i snöret, men motståndet är inte speciellt starkt.

Vad kan det vara för fel ?

Mvh mikael

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
låter sjukt konstigt. kanske personen som står och drar i snöret som har för lite power i armarna:amuse:

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
kanske är glidklack i startanordningen som är dålig om den inte greppar ordentlig blir det svårt att starta eller som det var med min lillasyster hon orkade helt enkelt inte dra runt snappt nog för att motorn skulle starta:lol:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
det beror oftast på att motorn ej snurrar nog fort.. har du låg tomgång? testa höj den..eller så drar du å gasar samtidigt..då brukar dom skutta igång ganska lätt:)

tror då att de är så att du itne får snurr på motorn riktigt..om ja inte mins fel så har skidoo ganska stor drissa där snöret är vilket gör en utväxling så att den ska bli lättdragen.men resulterar till att de snurrar saktare...

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hehe detdär är ett vanligt problem.. på alla dessa maskiner.. testa hålla LITE gas så startar den direkt.. jag har exakt samma på min :)

Jag har elstart

/F