Supertrak 1991. . .

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
. . . skulle behöva en sprängskiss på bromsoket till en Supertrak, observera inte till en Trail på grund av att de inte har någon växellåda (inte alla, men). Tack på förhand / Jeppe
 

summiten001

Prospect sledder
1 jan 2000
2
0
0
hej spräng skiss till de flesta skotrar kan du hitta på
www.m-performance.com/sidor/reservdelar.htm
hoppas du hittar din.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
visst fanns det sprängskisser där men inte till polaris 91:eek:r.... Nån annan som kan hjälpa till med att hitta sprängskisser...
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Visst var det du som hade problem med några brickor i bromsoket?

Jag plockade upp bromsoket på min -90 supertrak igår.

Om jag tittar framifrån så ser det ut på det här viset från vänster till höger.

Hydrauliskt bromsok, stor bricka med runt hål i, 3 halvmåneformade brickor, bromsok med handbromsmekanism.

Hoppas det var det här du var ute efter?
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Prova den här länken:

http://216.37.204.202/Polaris_OEM/PolarisSnow.asp

Iofs verkar det mest vara '95 och framåt men det är ju inte omöjligt att samma bromsok finns med någonstans...
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Roligt att kunna hjälpa dig.

Jag kan förstå att det kan var lite klurigt att lista ut hur dom där brickorna ska sitta om man inte har skruvat lös dom själv, konstruktionen är ju lite konstig.

Det var tur för dig att jag gjorde fel när jag skulle byta matta i förrgår.
Jag gick efter verkstadshandboken där det stod att man skulle skruva loss drivaxeln från det undre drevet i växelhuset för att kunna få loss den. Så jag började att skruva loss bromsoket och alla grejor för att upptäcka att jag inte alls behövde skruva loss växellådan. Det var betydligt enklare än så.

Så det var tur för din del att jag gjorde fel, har jag gjort rätt så har jag aldrig behövt plocka bort bromsoket.

 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Återigen tack Michael, nu är allt som det ska med bromsen.. Det gick mycket snabbt att montera ihop alla brickor när man vet hur de ska sitta.

mvh jeppe