Summit skidor!?

Liljedahl

Medlem
23 maj 2006
8
0
1
HEJ !

Någon som vet hur dom "nya" (alltså dom med en bit extra på insidan) Fungerar efter led ? Hade tänkt sätta dom på min Renegade 600-03. för precision skidorna är helt värdelösa.. Vill veta hur summit skidorna beter sig vid hög hastighet!
 

JimpeBoy

Aktiv medlem
27 maj 2006
82
0
6
Brännan
Skulle tippa att dom är inte så mkt bättre när dom är byggda på samma sätt förutom att Summit skidorna är bredare på insidan.
 
4

426H

Jag har en renegade 06a. Den kom med Pilot 6.9 skidor som även sitter på summit -06. Är helnöjd med styrningen på den. Lättstyrd och med bra bett. Skidoo gjorde en del förändringar på skidorna förra året. Bla flyttade man bak infästningen på skidorna för att styrningen skulle bli lättare. Du kanske skall försöka provköra en 06a för att känna efter själv. Nya skidor är ju inte direkt gratis...
 

salis

Aktiv medlem
30 aug 2004
96
0
6
pilotskidorna var ett rejält lyft, dock gillar jag summit-varianten bättre, 5.7 har fortfarande en tendens till att ploga alldeles för mycket om det är för lös snö.

Vill du så har jag ett par 6.9, gula/svart-spräckliga, helt nya med styrstål 3500:-

/Henrik