Summit Rev

Summit rider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Är de någon som kört eller äger en Summit REV? Hade tankarna på att köpa en, prova sitta på en, var en grym känsla!är de nån som har erfarenhet av en sånda?
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
har ingen erfarenhet av summit rev...men undrar en annan sak:

har hört att man måste köra på 98 oktan bensin, stämmer de?? är de så på både 600 och 800?? är de så på summit 800 h.o -03 också??
hur är de med renegade rev??


 

Summit rider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
När de är HO är de utaget så mycket så tror man måste ha 98`ans oktan,tror de är de samma på MXZ REV 800,600, är inte säker på MXZ REV 500,den vet jag inte!!
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag köpte en Enduro 600-01 Ny när dom kom ut, då fick jag också rekomendationen att köra på 98 oktan.........

Men man gör ju som man vill...
 
J

Jolle

Alla skotrar vid 95- frammåt ska egentligen ha 98'ns soppa
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Så en Rotax HO går inte att köra på 95 då, eller????
/ Micke
 
B

blablabla

fan va den tråden spårade ur på en gång då...
Var det nån som har ngn erfarenhet av summit rev var väl frågan ???
Gick in för att läsa om den, och inte höra allas j-a bränsle funderingar
 
G

GrUffe

Jag åkte en sån föra året:)den gick iallafall jävlig hårt ska jag säga:)))
 

Summit rider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Okej men har du provat den i snö eller led?Hårt vart jag nog att den går, har haft en 800X -02 så ville veta hur den är på led och snön framföralt
 

ApeX

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
40
Stora Blåsjön Jämtland
Ja tror att man ska köra Summit Rev 800 på 98 p.g.a. kompen. Å ja tror att det inte e bra alls å köra den på 95... dessutom så e inte 98 så j*vla mycket dyrare man får köra bra långt innan det blir nån stor summa...
 
B

blablablablabla

de va ett jaevla tjat om bensin hit o dit..
Skapa en ny trådjävel om det ska diskuteras oktan..
Uppenbarligen är vi några stycken som vill höra om skotern i allmänhet.
 
G

GrUffe

den reser väldigt lätt, jag åkte den i fjällen i tärna mest i bakar och utanför leden,en mycket bra mountain maskin:)
 

Summit rider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Kan tro att den reser sig lätt när vikten är i mitten av skoten!!Bord bli väldigt lätt, lästa i tidningen blev de årets skoter av Snowmobile, så tror de blir en hit!
 
O

Olov J.

Jag är lite fundersam över hur en skoter som inte ens fanns att köpa (av den stora massan) kunde väljas till årets skoter.
Antagligen för att den är och ser väldigt häftig ut, men inte så många som provat den.
Det finns i alla fall ett mini-test (det första i europa) på Powertrip Magazine och adressen är www.powertrip.nu
Där finns även en massa annan läsning gällande skotrar och snart kommer recension på Thunderstruck 2, Slednecks 6 och Alticity 3.
 
T

the king

mm domser jäkligt grymma ut får se när man får sin borde ju komma om nånvecka..
ska då bli jäkligt kul å se hur den ser ut i verkligheten iaf....