Summit Rev 800-04?????

Mrjim

Medlem
12 aug 2005
20
0
1
Kramfors
Funderar på att köpa en Summit Rev 800-04 ..plus och minus????

Vad som är dåligt och vad som kan måsta bytas om man köper en begagnad sådan...vad man ska se upp med.

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
48
Luleå
Lite idéer...

En sak som jag har irriterat mig på förr är att Ski-doo har varit lite "snikna" med att stoppa på renoverbara stötdämpare. Mitt intryck är att bara vissa toppmodeller har haft det. Nu kan det tänkas att denna har det då det är en 800, men jag skulle kolla upp det iaf, för det kan vara intressant om du tänker åka mycket på led också och ställer höga krav på sånt.

I forumet på http://www.snowmobileworld.com har dom servicebulletiner för de olika märkena för de senaste åren. Det kan vara värt att kika runt lite där ifall det är något som drabbat denna modell. Om inte annat så har du kanske ytterligare prut-argument.

I övrigt är det väl inte så mycket som kan vara dåligt på en så pass ny maskin, men som alltid beror det ju på hur tidigare ägaren har handskats med den. Det är garanterat en kanonmaskin vid lössnöåkning!

Mvh
John (nybliven renegade 800 -02 ägare, summit 600 -99 till salu)

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Köp en renegade så åker du fint längs led också. -04:an finns med X:et det gör inte -05.

Last edited: