Summit G4 modifieringar?

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Vad har ni gjort för modifieringar på era nya Summitar (G4) och varför? :ciao:
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Första hand rök filtarna runt toppen.
Stänkan är kapad.
Blir definitivt nya fotsteg, stört ihjäl mig på dessa idag. Som ett ny bonat golv runt broms och kedjehus
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Är det mer plast man kan ta bort under huven? Är ju en jävla massa plast till ingen nytta känns det som, ska väl va lite ljuddämpande eller?
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
:whistle:


Förutom detta så sitter det Fox Float 3 Evol i framvagnen, lägre höjare ska på, ny frontbåge ska tillverkas och primären ska få lite kärlek :noworry:
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Första hand rök filtarna runt toppen.
Stänkan är kapad.
Blir definitivt nya fotsteg, stört ihjäl mig på dessa idag. Som ett ny bonat golv runt broms och kedjehus
Varför kapa stänklappen? Är det inte som gamla som kunde få erektion?
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
:whistle:


Förutom detta så sitter det Fox Float 3 Evol i framvagnen, lägre höjare ska på, ny frontbåge ska tillverkas och primären ska få lite kärlek :noworry:
Vad är den stora skillnaden med foxdämparna?
 

A Dahlberg

Välkänd medlem
20 dec 2005
131
3
18
Örnsköldsvik
:whistle:


Förutom detta så sitter det Fox Float 3 Evol i framvagnen, lägre höjare ska på, ny frontbåge ska tillverkas och primären ska få lite kärlek :noworry:
Vad har du för planer med primären? Känns som lite mer vikt skulle inte skada. Vet du var man kan köpa vikter i Sverige?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Varför kapa stänklappen? Är det inte som gamla som kunde få erektion?
Går nog det å. Men är så less på att varje gång man måste backa så kör man över stänkan.
Jämfört med t3an så klarar nya kylaren av denna misshandel bättre. Var ute med sambon idag och den stänkan är kapat likadant . Vart en lång transport på plogad skogsbilväg. Hennes t3a 74grader 850;n 62grader

Efter dagens tur så är en gps högst upp på önskelistan, förslag på vad som ska inhandlas? Tänker inte köra med det förhöjda handskfacket. Utan planerar montera framför displayen om det går
 
Last edited:

molgan

Aktiv medlem
26 feb 2009
56
2
8
Kiruna
Det jag gjort hitintills är att ta bort all filt och skumgummi från allt utom sidokåpan vid slutburken, centrera skidorna med bussningar från Polaris, lägre styrhöjare (Ski Doo 4.5") och det viktigaste var tagit bort gula "läppstiftet" fram på huven.

Det som jag har kvar att göra som jag vet nu är att montera rsi stoppknapp när den kommer, vikta upp variation och kapa plasten i nederdelen av variatorskyddet.
Tillkommer nog saker eftersom man kör.
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Nån som kör med fox floatdämpare och beskriva vad den stora fördelen är med dessa? Om man bara åker lössnöåkning och ingen ledåkning ?
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Med eller utan krängningshämmare? Tar ni bort hela staget eller bara en länk på ena sidan ?