:ciao: Då var det dags att skruva!
Försöker att skriva ner allt så inga onödiga frågetecken uppstår.
Ha tålamod även om det är långt inlägg.
Skoter:Ski-doo summit 800 -01
Vad gjorts?:Motorrenov med wiseco kolvar, nya packboxar vev, nytt fett vev, boeysen reeds gått upp från 17.5 till 20 på lågfart av rekomendation från boeysen.
Skotern har funkat kanonbra hittills bortsett från nåt släckt stift under inkörningen.
Förra helgen justera jag bränsle/luftskruven ett kvarts varv ut pga gick lite fett. Nu utskruvad 1½ varv allt som allt. De gick även sönder en av de två små plastnipplarna på dpm:n men denna nu fixad.
Så till denna helg.
Skotern gick felfritt igår och de första 2 milen idag. Tog en sväng upp te skoterstugan, gick kanon. tända upp i kaminen och tog en tur längs ett krondike, polarn fastnade och jag vände å stängde av.
Efter start så börjar den böööa vid 5-5500 varv, släppte gasen för att åter gå bra, gick fint att varva ur för att sedan rätt som de var bööa till.
:notrust:Va f-n, okey tebaka vid stugan kolla stiften något mörkbruna men inte sura. Bytte stift ingen förändring. Bööa rätt som de var vid allt från 4500-5500 varv men släppte man lite snabbt på gasen så varva den fint.
Körde ner te byvägen och kollade vid nåt tillfälle kontakter å slangar.
Kan köra en bra stund på runt 4500-fullt varv utanproblem för att rätt som de e bööa. Testa att fortsätta hålla gas vid bööandet å den stannar helt. men startar på en gång och går normalt på båda. Kör byvägen te släpet, lastar och kommer hem. kikar igenom alla kontakter igen och tar en testtur, allt verkar frid å fröjd men bööar till rätt som de e.
Provar att gasa till mer vid ett bööande men den bara bööar mer då.
Släpper gasen å den återgår te normal tomgång på 1800 varv.:stupid::stupid::stupid:
Förslag på detta???
Försöker att skriva ner allt så inga onödiga frågetecken uppstår.
Ha tålamod även om det är långt inlägg.
Skoter:Ski-doo summit 800 -01
Vad gjorts?:Motorrenov med wiseco kolvar, nya packboxar vev, nytt fett vev, boeysen reeds gått upp från 17.5 till 20 på lågfart av rekomendation från boeysen.
Skotern har funkat kanonbra hittills bortsett från nåt släckt stift under inkörningen.
Förra helgen justera jag bränsle/luftskruven ett kvarts varv ut pga gick lite fett. Nu utskruvad 1½ varv allt som allt. De gick även sönder en av de två små plastnipplarna på dpm:n men denna nu fixad.
Så till denna helg.
Skotern gick felfritt igår och de första 2 milen idag. Tog en sväng upp te skoterstugan, gick kanon. tända upp i kaminen och tog en tur längs ett krondike, polarn fastnade och jag vände å stängde av.
Efter start så börjar den böööa vid 5-5500 varv, släppte gasen för att åter gå bra, gick fint att varva ur för att sedan rätt som de var bööa till.
:notrust:Va f-n, okey tebaka vid stugan kolla stiften något mörkbruna men inte sura. Bytte stift ingen förändring. Bööa rätt som de var vid allt från 4500-5500 varv men släppte man lite snabbt på gasen så varva den fint.
Körde ner te byvägen och kollade vid nåt tillfälle kontakter å slangar.
Kan köra en bra stund på runt 4500-fullt varv utanproblem för att rätt som de e bööa. Testa att fortsätta hålla gas vid bööandet å den stannar helt. men startar på en gång och går normalt på båda. Kör byvägen te släpet, lastar och kommer hem. kikar igenom alla kontakter igen och tar en testtur, allt verkar frid å fröjd men bööar till rätt som de e.
Provar att gasa till mer vid ett bööande men den bara bööar mer då.
Släpper gasen å den återgår te normal tomgång på 1800 varv.:stupid::stupid::stupid:
Förslag på detta???
Last edited: