summit eller renegade

RöSjÖ KiCkErS

Aktiv medlem
6 nov 2006
58
0
1
ö-vik
summit eller renegade va frågan..
jag tängte börja hoppa men även klättra och undrar vilken model som är mäst passande..cc..års.. m.m

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
48
Luleå
Ska du börja hoppa i någon större utsträckning är nog definitivt en kort maskin bästa valet, men är det mjukt puder du ska landa i så visst...

Hur som helst röstar då jag på Renegaden eftersom den är allsidigast i min mening.

J

JagLuktarGott

Håller helt klart med rydde, Renegaden är ju framtagen för att vara ett mittitmellan mellan sport/hoppskoter och Puder/mountainskoter.

Så renegaden är väll det jag skulle ha valt! :)

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
ja men då har summiten bättre kammar/grepp
joo förvisso har summiten högre kammar men det är ju oxå de enda som han har som är bättre.Summiten har sämre dämpare i både boggien o fram,helt klart MYCKET SÄMRE BOGGIE än vad RENEGADEN har+ att en summit är ju en LÖSSNÖ MASKIN som INTE är trevlig efter leden om du jämför med renegaden,nu vet ju INTE jag var du bor men bor du i fjällen o bara ska leka i LÖS SNÖ så kan du köpa en sum,men ska du köra efter led o dylikt så tycker jag du INTE ska köpa en summit utan då vart valet LÄTT:::: RENEGADE:)

117861

Medlem
9 nov 2006
24
0
1
Kiruna
Jag säger då bara Summit X-RS! Men vill man vara lite mer allsidig av sig så är ju helt klart renegaden en fördel. Har haft en renegade 700-02 med 50 mm kammar förut och tyckte den gick bra överallt. Men har alltid tyckt bättre om Summit så har köpt en Summit X-RS inför denna vinter.