Summit 800 154"

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
men kommer nog bara själv köra med Aaen burk :)

Skippa pipa behövs inte dyr peng för liten effekt :)
Burken ger ingenting och retar bara upp folk. Tycker du att det är värt det nu när det bara är negativ press om snöskoteråkning?

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Som sagt skippa allt vad skrikburkar heter , du tappar bara effekt med en sådan ändå.
Om jag var du skulle jag upplysa min kompis om vilket skit dessa burkar är och vad han förstör för oss andra åkare.

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Tack!

Det är helt ofattbart att det fortfarande existerar frågor om skrikburkar när vi snart får ägna oss åt nått annat vintertid just pga oljudet.

Kasta inte bensin på elden!

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
En polare hade Diablokit på sin 12as freeride, han var väldigt missnöjd.
Stefan på Tords är sjukt duktig på sånt där.
Många här på forumet är nöjd med Diablo kittet men samma för mej med min Freeride så fungerade det inge bra. sämre än original tyvär. Sålde kittet vidare och han är nöjd ???
Då jag monterade ur det märkte jag sek fjädern satt sej lite men fungerade inte bra änns när det var nytt så jag gav upp och köpte Team Tied istället.

Fick känslan av att det fungerade bra så länge du körde kal fjäll/led mm men teknisk skogskörning med pump gas och tung snö så orkade det inte med.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Och därmed säger jag inte att hans grejjer är dåliga men för min kör stil fick jag det inte att fungera.
Smaken är som baken! vissa kör ju till och med polaris haha.

Men Christian gjorde allt han kunde och lite till. fick nya helixar å fjädrar gratis men inget avhjälpte problemet så jag är mer än nöjd med hans service men inte nöjd med resultatet tyvär...

linkaan

Välkänd medlem
9 dec 2013
148
1
6
Boden
Burken ger ingenting och retar bara upp folk. Tycker du att det är värt det nu när det bara är negativ press om snöskoteråkning?
Var och provkörde en Demo skoter med en aaen burk på.. lät knappt nån skillnad föräns man var på högvarv. och då inte såpass högt att man fick ont i öronen..

hade jag velat ha någon skrikburk hade jag köpt en tikka wild sound..... är inte så mycket för skrikbukar men den lätt lite vassare på fullgas högre varv med aaen burken

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Var och provkörde en Demo skoter med en aaen burk på.. lät knappt nån skillnad föräns man var på högvarv. och då inte såpass högt att man fick ont i öronen..

hade jag velat ha någon skrikburk hade jag köpt en tikka wild sound..... är inte så mycket för skrikbukar men den lätt lite vassare på fullgas högre varv med aaen burken
Du är väl medveten om att en skrikburk inte låter så illa för föraren.
Ställ dig bredvid och låt en kompis dra runt ist så förstår du vad jag menar.

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Och därmed säger jag inte att hans grejjer är dåliga men för min kör stil fick jag det inte att fungera.
Smaken är som baken! vissa kör ju till och med polaris haha.

Men Christian gjorde allt han kunde och lite till. fick nya helixar å fjädrar gratis men inget avhjälpte problemet så jag är mer än nöjd med hans service men inte nöjd med resultatet tyvär...

så om man kör mycket trädkörning ska man inte satsa på diablos kit?
vad kör du för setup nu då?

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Körde med ett sånt på min -13.
Funkade fint.
Har dock inget annat än org. att jämföra med.
vad innefattar ett sånt kit? ramper etc.. och vad för vikt körde du?
stor skillnad mot original?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ramper, justerbara viktpinnar primfjäder, helix och sekundärfjäder.
Ibland kan ju nån org.del användas.

Stor skillnad...
Den blir kvickare i backshift framförallt..
Sen håller remmen ihop vilket den inte gjorde med org.grejer för mig.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Ne låter ju knappt nå mer alls...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XfzXk0YGyaQ[/video]

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
så om man kör mycket trädkörning ska man inte satsa på diablos kit?
vad kör du för setup nu då?
Ne inte om du frågar mej.
Jag kör nu Team Tied så det är inte mycket till referens för er som inte kör team.

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Ne inte om du frågar mej.
Jag kör nu Team Tied så det är inte mycket till referens för er som inte kör team.
Vad kör du med för grejjer i variatorerna då? Har nyligt köpt en team sekundär från en 11s RS som ska monteras på boondockern framöver, vet dock inte riktigt vad jag ska köra med för helix å fjäder... Några bra tips?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vad kör du med för grejjer i variatorerna då? Har nyligt köpt en team sekundär från en 11s RS som ska monteras på boondockern framöver, vet dock inte riktigt vad jag ska köra med för helix å fjäder... Några bra tips?
Då gissar jag det är en tss04 och inte en TIED sekundär?
Har du Tied så har har jag lite att utgå ifrån men är det en "vanlig" team har jag tyvärr ingen aning alls.