Summit 800 -08 jävlas,bluddrar,OSV

gagge

Medlem
14 feb 2010
14
0
1
Om man fastnat nån enstaka gång och ska iväg igen så bluddrar den och går skitdåligt ett tag innan man fått dra ur den riktigt,också i dag så skrammlade den ungefär som att den kuggar över,fast jag har ingen jävla aning vad det kan vara...jag har iaf kranen på till förgasarna,nån som har nån endaste ide vad de kan vara? Mvh

summit800r

Medlem
17 feb 2010
48
2
1
rusksele
stå dem länge på tomgång med snön upp mot avgasutgången bruka dem börja gå surt... å det där med att kugga över sku ja tro att du ha för kall rem så den slirar runt i sekundären

gagge

Medlem
14 feb 2010
14
0
1
jag tycker den inte orkar riktigt om man är och kör i pudret,den är nerdrevad 2 kugg och variatorn står på 2:an min första "nya" skoter så jag vet inte riktigt hur dom ska gå

mwiiklund

Medlem
15 dec 2009
14
0
1
bluddrar nog pga att den surar ner sig lite. (köra fast med summit??:p) vrid upp tra skruvarna på 4-5 så ökar du maxvarvet med ca 800varv. kan göra riktigt mycket. En bekant till mig hade lika skoter och han var trött i snö, självklart blir dom trött om dom inte når maxvarv. pröva annars bara ställa tillbaka.

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
en kompis har haft samma bekymmer den surar ner sig lite spec när den stod stilla på tomgång, på hans gick inte choke wiren fullt tillbak

shithead

Aktiv medlem
24 dec 2009
94
0
6
på min har jag problem med att avgasportarna fastnar i öppet läge efter fullgasrepor! på tomgången står dom öppna och den svarar sämre på gasen, känns som om den går fett nästan. har kollat vakumslangar, avgasportarna löper lätt!

gagge

Medlem
14 feb 2010
14
0
1
om man kört hårt ett tag så kan den nästan vilja åka i väg på tomgången den går alltså för högt på tomgången och Ojämnt,också känns det som att den kan i bland gå mycket bättre,typ som att nånting släpper på mer kraft eller vad jag ska säga.Variatorn står på 3 nu,den stog på 4 innan,då varvade den för mycket tyckte jag

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
jag har iaf kranen på till förgasarna,nån som har nån endaste ide vad de kan vara? Mvh
Stäng av. Förvärmning till förgasarna. Använd endast om du har problem med att gasen vill frysa.

gagge

Medlem
14 feb 2010
14
0
1
Stäng av. Förvärmning till förgasarna. Använd endast om du har problem med att gasen vill frysa.

okej vad händer om man har den på när det är varmt då? var ut och körde lite nu och den går piss hela skotern toppar 70 i lössnön och går så jävla dåligt,har inte en aning vad fan det kan vara,blir tokig snart,den kan som sagt gå jävligt bra i bland,ungefär som att nånting släpper,ja jag vet inte