Summit 550f -08 eller Fresstyle Park -07

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Hej!
Någon som kan ge något litet tips om vilken av dom som jag borde köpa!
Jag vill ha en lätt å bensinsnål skoter, den jag har nu är defenitivt inte det.

Jag har tittat på begagnad Freestyle Park -07 som är förlängd till en backcountry men jag har också titta på en schplonkans ny Summit 550f -08
Har lite svårt att välja. Priset skiljer ju så klart rätt mycket ca 20000.

Freestylen väger ju bara en 186kg medans summiten ligger på 208.
Summiten verkar dock ha lite bättre sittställning än freestylen, har inte hunnit provsitta freestylen ännu. Någon som säger emot?

Tack på förhand//Martin
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Hej!
Någon som kan ge något litet tips om vilken av dom som jag borde köpa!
Jag vill ha en lätt å bensinsnål skoter, den jag har nu är defenitivt inte det.

Jag har tittat på begagnad Freestyle Park -07 som är förlängd till en backcountry men jag har också titta på en schplonkans ny Summit 550f -08
Har lite svårt att välja. Priset skiljer ju så klart rätt mycket ca 20000.

Freestylen väger ju bara en 186kg medans summiten ligger på 208.
Summiten verkar dock ha lite bättre sittställning än freestylen, har inte hunnit provsitta freestylen ännu. Någon som säger emot?

Tack på förhand//Martin
fläktmotorerna drar väl mest av dom moderna motorer det går att köpa , summiten har ett vettigare chassie ( rev ) och mer drag i motorn nästan 70 hk trots att det står annat i specen.
Frågan är om frestylen bara väger 186 , har den elstart osv.
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Jag skulle definitivt valt summiten, bättre chassi, fjädring, finish och mkt snyggare. Sen får jag altid en lustig känsla när folk själva har förlängt maskiner.. Men viss det kan ju va bra. Men jag tror att jag hällre skulle sattsa på ett riktigt chassi istället för dom där kilona mindre.
Mvh Dennis
 

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Freestylen har elstart som original har jag för mig.

"fläktmotorerna drar väl mest av dom moderna motorer det går att köpa"

Jaså? De visste jag inte. Trodde att eftersom dom hade lite kubik å inte så värst mycke effekt så drog dom mindre, jag kan ju i princip ingenting om skotrar så alla tips är ju välkommna! :)
Tappar man mycket effekt genom att man förlängt maskinen? Antar att de är nånting man måste tänka på.

MVH//Martin
 

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Verkar ju som dom flesta skulle välja summiten. Får väl helt enkelt provköra båda innan jag bestämmer mig.

MVH//Martin
 

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Update: Fick så bra pris på summiten så jag kunde inte säga nej, har bara hunnit köra den 3km å jag är inte missnöjd än! ;)