Summit 550f -06 back problem, slår av sig, sedan på sig igen.

Spinrek

Medlem
15 jan 2011
6
0
1
Sundsvall
Har ett akut problem här, har en Ski Doo Summit 550f -06 som just nu står ute någonstans med min far där som försöker få hem den.

Problemet är att när man startar skotern nu så är det som om man trycker på knappen till backen hela tiden. Den slår av sig, sen på sig igen, sen av sig, sen på sig igen. Att koppla ur sladden till back-knappen gör ingen skillnad.. Någon som har någon idé vad som kan funka? Ingenting är för dumt för att försöka :)
 

stene

Aktiv medlem
15 jan 2010
89
1
8
Tjejens 550 gjorde likadant förra vintern. Tog in den i värmen och tinade upp den och sprutade elektronik sprej i kontakten och själva brytaren till back knappen. Har funkat sen dess. Garanterat ett fukt / frys problem
 

freddan47

Medlem
5 mar 2009
20
0
1
Sundsvall
Hej!
Har du löst problemet? Min mxz 550 -07 gör likadant. Fick hem den genom att köra med rer-knappen intryckt. Pratade med Olles maskin i Brunflo (världens bästa mek!) o han trodde att det var CDI-boxen. Min -07:a har gått 51mil.... Känns inte roligt!
Freddan
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
mycke bekymmer med dessa 550f motorer. svårstartad å kolvar som tvär nyper. Det man skall tänka på med dessa motorer är varierad gas, även dessa behöver dras ur lite då och då, soppan som kyler kolvarna. inte har det med ämnet att göra men tänkvärt:tape: