Summit 550 -07 är det nå och ha??

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag har haft en 550f -06, dock inte en summit.

Jag önskar verkligen att jag kunde tala gott om den, men det kan jag inte. Den var slö i snön (inte så konstigt, 32mm matta och 57hk) och den skar 3 gånger på höger cylinder. Nu är det ju visserligen så att detta var min första skoter och jag var säkerligen inte bäst på att köra och använde den hårdare än dom är till för, men ändå.. 3 gånger på mindre än 200 mil.

Okejdå, jag kan tala lite gott om den, chassit är riktigt skönt, fjädringen är bra, den är relativt bränslesnål och som ledskoter tror jag att den är perfekt. Men ska man ut i snön är det nog säkrare med en 500 eller 600cc som är vätskekyld.

(Min polares morsa kör en 550f -06 och hon har inte haft problem, men ptja, hon är också ledåkare rakt igenom)

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
33
Edsele
Skulle nog sattsa på en 600. om du inte åker mkt led å bara vill svänga ut nån gång då å då. 550 xtrimen som pappa har tycker jag är en fin led skoter men ingen hejjare då de blir lite mera snö, vist så länge de är plant eller nerför så går de väll hyffsat ändå,men blir de uppför skulle man nog vilja ha några pollar till! Men 550 betydligt billigare att äga och att köpa

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Kommer bli 90% Ledkörning är sambon som kommer köra med Summiten vi tänkte byta bort hennes Grand touring.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Då kan nog en 550 funka, sen lär ju även summiten vara en aning bättre än vanliga rev:en i lössnön. Sen kan den ju vara bättre -07 än vad den var -06 också. Jag kanske hade otur med min.

Kommer bli 90% Ledkörning är sambon som kommer köra med Summiten vi tänkte byta bort hennes Grand touring.

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Nu är det bara vänta på snön blev en Summit 550 -07 åt Sambon Måste hitta Förvaringslåda till den.

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Jag har haft en 550f -06, dock inte en summit.

Jag önskar verkligen att jag kunde tala gott om den, men det kan jag inte. Den var slö i snön (inte så konstigt, 32mm matta och 57hk) och den skar 3 gånger på höger cylinder. Nu är det ju visserligen så att detta var min första skoter och jag var säkerligen inte bäst på att köra och använde den hårdare än dom är till för, men ändå.. 3 gånger på mindre än 200 mil.

Okejdå, jag kan tala lite gott om den, chassit är riktigt skönt, fjädringen är bra, den är relativt bränslesnål och som ledskoter tror jag att den är perfekt. Men ska man ut i snön är det nog säkrare med en 500 eller 600cc som är vätskekyld.

(Min polares morsa kör en 550f -06 och hon har inte haft problem, men ptja, hon är också ledåkare rakt igenom)
De var ganska många renskötare i Härjedalen som körde med X-trim 550F när de kom första modellen 2006-2008. Inte så många av dem som sätter fast sig i snön kan jag säga. Sitter nog mest i körteknik ;)

lumberjack

Medlem
24 feb 2011
18
0
1
otroligt lättkörd skoter som går mycket bra i snön. den flyter mycket fint uppe på snön. Originalskidorna bör bytas ut då skidoo som vanligt verkar leta efter de sämsta skidorna som finns att montera på en i övrigt bra skoter.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
De var ganska många renskötare i Härjedalen som körde med X-trim 550F när de kom första modellen 2006-2008. Inte så många av dem som sätter fast sig i snön kan jag säga. Sitter nog mest i körteknik ;)
Som sagt, det var min första skoter och jag var säkert inge vidare bra på att köra från början heller. Sen hade jag en kort modell också.

lumberjack

Medlem
24 feb 2011
18
0
1
Jag har ctrl skidor och dom funkar bra både på led och i lössnö men jag tror också att SLP powder pro är bra, likaså C&A pro skidorna.