suck hjälp mig nu

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
hej jo det e så att min skoter e så dum med mig nu.
nr.1 vattnet sirkulerar inte jag vet inte om vatten pumpen e trasig men det sitter en nippel på vatten pumpen och det serut som att det skulle kuna gå en slang fårn den men det gör det ji inte ska det sitta en slang dät?????

nr.2 då jag körde hem den ca 400 m från verkstaden villsäga bbs bjästa bil cervis så då jag va på gården vid vårat hus vred jag om nyckeln å den stanade inte 2 jag drog liv remen 3 plockade tänd hattarna å gissa vad den stanade inte det e lite kusligt då borde den ju tekniskt sett ha stannat

nr.3 jag ha bytt högspänings stabelisatorn å det e ändå samma el fel = ingen el funkar å då menar jag alla el och kan det påverka kylningen??



hjälp mig snälla jag e desperat jag måste få den fixad:confused:
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Wildkisse

Jag har listat ut att det är en 92:as Wildcat, kalla mig Sherlock Holmes... :cool:

1: Nope, anslutningen på vattenpumpen använder man för att tömma kylsystemet, det ska alltså inte sitta någon slang där i vanliga fall. (Antar att du menar den lilla som pekar framåt, den är sexkantig så att man kan lossa på den...)

2: Måste glödtända på något sätt, spännande! :D
Jag vet inte vad du ska göra åt saken, nån annan finner säkert på råd!

3: Elen har inget med kylningen att göra så du står nog med två olika problem... :(
 

urbanf

Medlem
5 sept 2004
41
0
1
Kan det vara så att motorn gick så var att den gödtände :confused:
och är det så är risken stor att motorn har fått en smäll

Kan det vara så att någon topp-packning läker och trycker ut kompretion i kylarsystemet
varav att cirkulationen upphör och sedan varmgång
 

snotric_power1

Semi PRO sledder
19 nov 2004
64
0
0
dalarna
urbanf skrev:
Kan det vara så att motorn gick så var att den gödtände :confused:
och är det så är risken stor att motorn har fått en smäll

Kan det vara så att någon topp-packning läker och trycker ut kompretion i kylarsystemet
varav att cirkulationen upphör och sedan varmgång
kan den gjort.. höll även på å fundera om motorn va så pass varm så bensinen tände
av kompressionsvärmen, du sa ju du trodde vatten pump inte funka..
topppackning kan du prova med tex hjälp av nån bilfirma med avgasmätare..den borde
ge utslag skulle jag tro om man sänkte ner mätare i expansionskärl..
eller med kompmätare..får inte diffa mellan cyl för mycket...