Styrstång på rev 440?

tornqvist152

Aktiv medlem
9 nov 2008
82
0
6
hejsan jag har en mxz rev 04 och tänkte förlänga min styrstång så den blir lika som på en 440. Nån som vet hur mycket högre den är?

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
440 styrstången är 2" högre än den som sitter på din maskin nu och den passar rakt av på din maskin.

tornqvist152

Aktiv medlem
9 nov 2008
82
0
6
ok alltså 5cm? tackar skall försöka göra om min styrstång först funkar inte de så blir de till och köpa en från en 440 =P

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
ok alltså 5cm? tackar skall försöka göra om min styrstång först funkar inte de så blir de till och köpa en från en 440 =P
är de inte ganska onödigt att göra styrstången 5 cm längre, då får du ju styret mycke närmare eftersom inte styrstången går rakt upp.
bättre att satsa på en 2" högre styrhöjare tycker jag.

bara ett tips:)

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
är de inte ganska onödigt att göra styrstången 5 cm längre, då får du ju styret mycke närmare eftersom inte styrstången går rakt upp.

bättre att satsa på en 2" högre styrhöjare tycker jag.

bara ett tips

Tycker jag med. Bättre än att börja kapa i originalet. Framförallt enklare. Har du tillgång till lite maskiner (bandsåg och pelarborr underlättar) gör du ju lätt en egen eller ber nån kompis göra en på jobbet/skolan så slipper du köpa en för 800 spänn eller vad dom nu kostar. Ska du göra i alu (hoppas jag) så sätt insatsgänga istället för att gänga bultarna direkt i alu så håller det bättre. Skruvar man lös och drar åt några gånger kan alugängan gå sönder.

bara ett tips:)