Styrstång gällande gen 2!!

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Hejsan, är det någon mer än jag som tycker att styrstången på min rmk ( gen 2 ) är väldigt dålig?? Behövs bara att man tittar på den så har man flyttat hela styret 5 cm till vänster!

Finns det några ENKLA sätt att fixa detta smått? Orkar och hinner inte börja böka med att ta ur motorn och lös med den.

Så min fråga är alltså om det finns några enkla sätt att förstärka styrstången på plats?


PS. vill bara kunna köra nu i påsk utan att den går av mitt i allt:(
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
vänta nu, menar du att styret glappar eller att det sitter helt löst? förstärka behöver du inte göra vilket som. om det glappar så gå igenom alla kulleder och kolla så att nån inte är sönder, vanligast är att att kulleden sitter löst och då är det bara att dra åt den.
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Låter som att han menar att den böjs.

Försök titta vars brytpunkten dyker upp och förstärka där. Antingen utanpå eller inuti, t.ex kan du knacka in ett stadigt rör invändigt, eller svetsa fast en L profil utanpå.
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Jag menar att styrstången bryts och böjs och blir krokig. Och styret känns väldigt ostabilt. kör man på skrå ( och ligger och småbryter i styret så blir det inget bra resultat:( Kan slänga upp nå bilder så det kanske blir lite mer tydligt:D