Styrstål RC 600 Sdi -07

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Skall originalskenorna på rubricerad skoter se ut som ett upp- och nervänt U i profil med ett fastsvetsat styrstål på? Det ser hemmagjort ut där man tagit en del av en sparkmede och bockat till och sedan svetsat fast styrstålet.

Mina stål ser dessutom väldigt slitna ut för att sitta på en skoter som endast gått 32 mil.

/Hasse
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hmm, det låter verkligen skumt för att ha gått 32 mil. Så ska det inte vara original.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Ja, det tycker jag också. Tyvärr kunde jag inte ladda upp några bilder då jag inte är prenumerant på nättidningen. Det borde väl finnas ngn här som kan svara på om styrskenorna skall vara konstruerade som jag beskrev tidigare.

/Hasse
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Ja, det tycker jag också. Tyvärr kunde jag inte ladda upp några bilder då jag inte är prenumerant på nättidningen. Det borde väl finnas ngn här som kan svara på om styrskenorna skall vara konstruerade som jag beskrev tidigare.

/Hasse
Måste man vara det för att ladda upp bilder? Skicka bilderna i ett PM så testar jag lägga upp:)
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Skulle gärna vilja titta på dom bildern med tanke på att skoter bara gått 32 mil så borde nog orginal sitta kvar.

Om det inte är orginal stålen så borde du fara till en ÅF så han kan kolla i din box hur långt den egentligen har gått. Om du nu inte köpt den ny och vet att du kört 32 mil.
OM det är mycket längre än vad som är uppgivet i köpet så är det bara att häva köpet eller kräva lite pengar tillbaka. Har man betalt för en skoter som gått 32 mil så vill man ju fan ha det oxå..!
 

Strikemaster

Välkänd medlem
12 sept 2008
110
0
6
S:a Norrland
Skall originalskenorna på rubricerad skoter se ut som ett upp- och nervänt U i profil med ett fastsvetsat styrstål på? Det ser hemmagjort ut där man tagit en del av en sparkmede och bockat till och sedan svetsat fast styrstålet.

Mina stål ser dessutom väldigt slitna ut för att sitta på en skoter som endast gått 32 mil.

/Hasse
Om orginalskidorna är sk ctrl-skidor så ser stålen ut som du beskriver. På min adventure -08 ser de iaf ut så och det är ctrl-skidor på den.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Skulle gärna vilja titta på dom bildern med tanke på att skoter bara gått 32 mil så borde nog orginal sitta kvar.

Om det inte är orginal stålen så borde du fara till en ÅF så han kan kolla i din box hur långt den egentligen har gått. Om du nu inte köpt den ny och vet att du kört 32 mil.
OM det är mycket längre än vad som är uppgivet i köpet så är det bara att häva köpet eller kräva lite pengar tillbaka. Har man betalt för en skoter som gått 32 mil så vill man ju fan ha det oxå..!
Jo, jag köpte skotern ny i April förra året (2008) så jag vet att jag kört 32 mil med den. Jag kollade ju inte hur stålen såg ut när jag hämtade den men man får ju hoppas att firmorna inte håller på med något fuffens på kampanjskotrarna. Nu såg jag i ett senare inlägg att stålen förmodligen skall se ut så, gör iaf det på -08 Adventure.

Finns det någon som kan lära mig hur jag laddar upp en bild här på forumet? När jag klickar på "bifoga bild" kommer det upp att jag skall ange URL för bilden.

/Hasse