Styrhöjare!

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
har tappat bort min styrhöjare som jag byggde förra vintern..
någon som har en riktning på en bra höjare?
Perr du hade ju gjort en fin! har du mått på den? vilket matrial osv! berätta allt jag måste veta. måste fixa det snarast då skotern är väldigt oskön att köra i orginalskick!

/mvh Tim
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 26-Jan-04 kl 10:12 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 26-Jan-04 kl 10:09 PM (CET)]Tjenare.
Jag har inte skotern här så jag kan inte ta måtten. Jag gjorde den av 4mm tjock plåt som jag skar til ungefär lika bred som fästet på styrkronan. Jag flyttade upp styröverfallet 130mmm, fast då är ju mitt styre inte lika högt som orginal. jag bockade den en bit från styrkronans slut så att inte styret skulle hamna så långt bak. jag har några bilder på den på: http://www.picturecd.com/system/view.cgi?user=perrrr&session=1075149530.14899&album=50021&guest=1&page=1&m=a kolla på sida 1 och sida 3. Om du vill kan jag ta några mått på den till helgen? jag har märkt det att om man ska höja så här mycket eller mer så blir det ju självklart mer belastning på styrkronan, därför skulle den helst ha varit förstärkt på något vis, jag ska kolla om det inte går att göra en förstärkning på något lämpligt ställe. kommer jag på något så kan jag ta några bilder på det också

/Pär