Styrhöjare SXR

SX700R

Aktiv medlem
29 okt 2007
57
0
6
Husum
Funderar på att sätta på en styrhöjare, vilken höjd kan vara lämplig?

Det finns ju en uppsjö av olika höjder.
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Var tvunget att gå å mäta hur lång jag var :p Kom fram till att man var en liten skit på 177.

Jag har en 3" men den är just lite liten, ska köpa 4" snart.

Jag tycker iaf att de är bra om man kan vara rak i ryggen när man står å håller i styret, så en 4" borde passa åt dig, men jag kan inte lova nått :rolleyes:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag är ~170cm kör med 2" höjare samt ett orginalstyre..
Då har jag lite böjda armar o rakrygg!

Men byter du styre kommer du behöva höja mera än om du kör med org styret.

Sen att tänka på, c:a 3" är max du kan höja med orginal styre, c:a 4" om du byter till ett lägre styre!

//Rasmus
 

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Har en 4" styrhöjare på min sx med ett air styre som är 10 cm hög från fästpunkten, själv är jag ~173 cm och tycker det är helt perfekt:)
 
W

w3stman

Har en 4" styrhöjare på min sx med ett air styre som är 10 cm hög från fästpunkten, själv är jag ~173 cm och tycker det är helt perfekt:)
Får man fråga om du gjort något åt någon wire eller kablage?
 
W

w3stman

Troligtvis inte!

Tänk på att org yamma styret är c:a 6" och det funkar med 3" höjare utan att någon schystering behövs göras!

Så 4" + 4" styre ska funka utan att behöva ändra något!

//Rasmus
Om jag endå hade orkat räknat ut :laugh:
Jag har beställt en 4" styrhöjare å tänkte köra med orginalstyret. Har köpt en MounatinMax-gaswire också. Borde det fungera eller måste någon mer kabel/slang förlängas?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Känns som Ny bromskabel samt oljewire behövs bytas!
Annars får du köra väldigt rakt, kan bli knivigt att svänga vänster?

Är
MM wire'n längre än Sxr?

Testa innan du beställer så vet du säkert...=)

//Rasmus
 
W

w3stman

Känns som Ny bromskabel samt oljewire behövs bytas!
Annars får du köra väldigt rakt, kan bli knivigt att svänga vänster?

Är
MM wire'n längre än Sxr?

Testa innan du beställer så vet du säkert...=)

//Rasmus
Har snackat me en snubbe på Yamaha Center i Östersund. Jag fråga va han tyckte att ja borde göra. Då sa han en mountainmax gaswire är det enda som han kunde tänka sig skulle bytas för dom oljewiren gick tydligen att dra under luftfiltret. Sen bromsslangen gick att dra om lite lätt den med så det verkade lungt. Han sa att mountainmaxwiren va ungefär en dm längre så den borde ju räcka :rolleyes: Ska lämna in den nästa vecka för byte av slides, gaswire och omställning av dämpare också.


/westman
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okej,

Då ska jag inte säga imot någon ting.
Men på min har jag en 2" höjare samt org styr och då kan jag precis svänga max åt vänster. Dock har jag kapat bort en sak i styret så jag kan vinkla upp det mera! = Högre.

//Rasmus
 
W

w3stman

Tänkte bara informera. Skulle ut och köra idag och fick min styrhöjare igår med posten. Tänkte fan testar å he på den för å känna på. Det visade sig att den satt perfa utan att behöva byta något alls :p Alla wirar räcker till, både vid sväng å i rakt läge. Det jag hade var alltså 4" höjare, orginalstyre och kapat bort pluppen på styret som gör att man kan vinkla det mer frammåt. Fungerade alldeles perfekt, tror inte att det går in mer dock. Men till er som funderar på höjare, 4" gick in alldeles utmärkt på min utan moddning.:rock:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Där styrstången går upp, även där alla kablar går ner. sitter det som en svart plast. (ett hål kan man väl säga) Kapa bort kanterna där och du får mer "plats" att dra kablar och sånt. Hjälpte dock mig när jag hade problem med att jag inte kunde svänga maximalt pga kablarna spänndes!

//Rasmus
 
W

w3stman

Där styrstången går upp, även där alla kablar går ner. sitter det som en svart plast. (ett hål kan man väl säga) Kapa bort kanterna där och du får mer "plats" att dra kablar och sånt. Hjälpte dock mig när jag hade problem med att jag inte kunde svänga maximalt pga kablarna spänndes!

//Rasmus
Jaha, du menar den plasten som blir som en ring runt styrpinnen när man tar av huven? Har inte haft något problem med den än iallafall :beer: