styrhöjare renegade

zzip

Aktiv medlem
29 jan 2006
62
0
6
malung
kom på att jag vill sätta på en styröjare på min renegade -06 tror den är ca 12 cm nu och hade tänkt mej en på 19 cm. någon som vet om kablar o dyligt räcker? har inte skotern här så jag har lite svårt att se efter själv
 

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Sv: styrhöjare

Har själv höjt mitt styret på min Renegade en del, tror det kommer bli taijt med gasvaiern, dock bara köpa en gasförlängare för 250 kr. Bromsslangen räcker garanterat det är bara att dra om den, Den går runt oljetanken orginal. Bara att skruva bort hållaren för dragsnöret som sitter fast i oljetanken och sen lirka över den så blir den minst 20 cm längre om inte mer. Elkablarna elback och dylikt ska nog räcka du kanske måste kapa några stripes under huven så du kan dra upp kablarna längre.
 
4

426H

Sv: styrhöjare

Jag höjde 2 tum (5cm) på min renegade -06. Fick dra om bromsslangen så att den går bakom i stället för framför oljetanken. Behövde inte skruva bort något, bara klippa ett buntband som håller bromsslangen i ramen. Inga probs med elkablarna eller gasvajern. Fast om du skall höja 7cm är det nog på gränsen...
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Sv: styrhöjare

Jag skulle tro att du måste förlänga gaswiren tragiskt nog.. Men som Dioxid säger så går bromsslangen att dra om så den blir en aning längre, så den bör räcka.

Lycka till!
 

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Sv: styrhöjare

Jag höjde till 19cm på min förra renegade också. Hade inga problem med slangarna eller dylikt. Dock så köpte jag ju den begagnad då, så han som hade den innan mig kan ju ha gjort något åt det.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
kom på att jag vill sätta på en styröjare på min renegade -06 tror den är ca 12 cm nu och hade tänkt mej en på 19 cm.
någon som vet om kablar o dyligt räcker ?
har inte skotern här så jag har lite svårt att se efter själv.
Om det inte passar och du inte vill bygga om så mycket själv, så är det bara att du tar och köper gaswire och bromsslang till en Summit-X av samma årsmodell då deras grejer är längre och passar rakt på så att säga.


.
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
skruva lös styret och prova höj den. då ser du hur mycket du kan få lös.

Gas och broms borde inte vara nått problem, kablarna är det däremot.
ifs så satte jag 7tums på lynxen så det kan också förklara det